מחדל ברמות: שני בניינים במרחק ק”מ ואותה כתובת – סולם יעקב 8

האבסורד בשכונת רמות: שני בניינים המרוחקים זה מזה כמעט קילומטר, וההגעה אליהם היא מכיוונים שונים - נושאים את הכתובת סולם יעקב 8 • מבקרים, טכנאים, דוורים ונהגי מוניות – כולם מתבלבלים בין הבניינים, שבכל אחד מהם 7 כניסות • אבל השבוע זה כבר סיכן חיים: פעוט נפל מקומה חמישית, והכוננים בזבזו זמן יקר כדי לאתר את הכתובת הנכונה • העירייה: "פועלים להתקנת שלטים ברורים"
חיים טוויל
כ' אב התשע"ו / 24.08.2016 20:14

מתנדבי ‘איחוד הצלה’ בשכונת רמות פנו בבקשה דחופה לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת,  ולמנהל הקהילתי, לסדר אחת ולתמיד את הבלבול הקיים במספרי הבתים ברחוב סולם יעקב.

לפי המתנדבים, ניצבים שני בניינים מרובי-כניסות הנושאים את הכתובת סולם יעקב 8 – אך מרוחקים זה מזה כמעט קילומטר, וההגעה אליהם היא מכיוונים שונים.

התושבים סובלים מהמספור הרשלני כבר שנים ארוכות. מבקרים ובני משפחה, טכנאים ונותני שירות, דוורים ונהגי מוניות – כולם מתבלבלים בין הבניינים, שחולקו תחת המספור M8 ו-L8 – שבכל אחד מהם לא פחות מ-7 כניסות.

לא פעם כבר נגרמו לתודבי שני הבניינים הפסדים מרובים, כאשר לא קיבלו מכתבים חשובים או איחרו לטיסות רק בגלל שנהג המונית לא מצא את הכתובת הנכונה.

אך הנושא אינו גורם רק לאי-נוחות אלא כרוך בסכנת חיים של ממש: כוחות ההצלה המוזעקים מעת לעת למקרי חירום באותה הכתובת, לא תמיד מצליחים לזהות את המיקום הנכון – מה שגורם לאיבוד זמן יקר עד שהנפגעים זוכים לקבל טיפול מציל חיים.

נפילה ברמותהבניין ממנו צנח הילד. צילום:קבוצת מדברים תקשורת

“מקרה חמור במיוחד אירע השבוע, כאשר תינוק בן שנה ושבעה חודשים נפל ממרפסת בקומה החמישית ברחוב סולם יעקב 8″, מספרים בסניף רמות של ‘איחוד הצלה’.

“ההורים של הפעוט, שאינם מקומיים, פנו לעזרה אך לא ידעו שקיים בניין נוסף הנושא את אותה הכתובת, ולכן זמן רב התבזבז עד שהכוננים הצליחו לאתר את התינוק הפצוע. בסופו של דבר הוא פונה במצב קשה אל בית החולים”.

כעת, כאמור, פונים המתנדבים לעיריית ירושלים ולמנהל הקהילתי ‘מעלה רמות’, בתקווה שישימו סוף למכשול ויעניקו לאחד מהבניינים מספר שונה, לטובת חייהם – וגם איכות חייהם – של כלל התושבים.

תגובת העירייה לחרדים 10: “בתאום עם התושבים והמינהל הקהילתי, פועלת העירייה להכנת והתקנת שלטים ברורים ומכוונים לבניינים ברחוב סולם יעקב”.

מפה סולם יעקב 8 רמות

המכתב ששלחו מתנדבי ההצלה ברמות לרשויות העירוניות:

dfh

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכלל כל הרחוב הזה מסובך לגמרי
    25/08/2016 06:44
    דן
  1. אי אפשר למצוא שם כתובת!
    הרחוב הכי מסובך בארץ

  2. אכן, הושקע הרבה טמטום במיספור הרחוב הזה
    25/08/2016 15:56
    ראש ישר
  3. כדאי לבצע לפני אסון נוסף.