נער בן 15 תובע את חברת יוניליוור ב-76 מיליון שקל: “חליתי בסלמונלה”

התובע הצעיר מבקש לתבוע את תאגיד המזון אחרי שאושפז במשך שלושה ימים בשל סלמונלה • להוריו הובטח כי לא ייתכן והדבר נובע מצריכת דגני הבוקר היות ולא שווקו חבילות נגועות - יום בלבד לפני פרסום הודעה הפוכה • לפי הערכות התביעה, מספר הצרכנים הנכללים בקבוצה עומד על 27 אלף צרכנים
שייע קליין
כ' אב התשע"ו / 24.08.2016 19:29

בקשה נוספת לתביעה ייצוגית נגד תאגיד המזון יוניליוור:  נער בן 15 הגיש בקשה לבית משפט לאישור תביעה כייצוגית נגד יוניליוור בגין פרשת הסלמונלה בקורנפלקס.

הבקשה, עליה דווח לראשונה בחדשות 2, שהוגשה באמצעות עו”ד איתן פלג, היא בהיקף של כ-76 מיליון שקל.

התובע, באמצעות הוריו, טוען כי היה מאושפז במשך 3 ימים בבית החולים ותוצאות המעבדה הוכיחו כי הוא לוקה בזיהום של חיידק הסלמונלה.

התביעה מתבסס גם על שיחות טלפון אשר ניהל אביו של התובע עם נציגי יוניליוור בשלושה באוגוסט, אותן הקליט ובהן נשמע האב טוען כי הנזק לבנו נגרם כתוצאה מצריכת קורנפלקס הנגוע בסלמונלה, ומתוך דאגה לציבור הוא מבקש כי החברה תכיר בטעותה ותפעל בדחיפות בהתאם. אלא שנציגי החברה חוזרים ומתעקשים כי אף מוצר נגוע של החברה לא יצא מחוץ לכותלי המפעל.

למחרת השיחה הודתה יוניליוור לראשונה כי אכן הופצו אריזות נגועות בסלמונלה לשווקים.

לפי כתב התביעה, התובע נהג לאכול דגני בוקר של תלמה – שבבעלות תאגיד יוניליוור – לאורך שנים. בסוף חודש יוני, נטען, הוא סבל מתחושות של אי-נוחות, הקאות, שלשולים וחום גבוה ובהמשך אושפז בבית החולים, כאשר במהלך כל התקופה הוא המשיך כהרגלו לצרוך את דגני הבוקר.

בתחילת חודש יולי התקבלה תוצאות בדיקה מעבדה שביצע הילד, לפיה התברר כי הוא לקה בזיהום של חיידק הסלמונלה.

הטענה בתביעה היא כי לולא ההטעיה, התובעים לא היו ממשיכים לרכוש את מוצרי החברה ועושים בהם שימוש.

בבקשה מדגישים התובעים את עניין הסתרת המידע של יוניליוור בתחילת הפרשה: “בשל רשלנותה ומחדליה של יוניליוור הוסתר נושא הזיהום במוצריה משך תקופה של מעל לחודש ימים”, נכתב בתביעה. משכך, טוענים התובעים, קבוצת התביעה צריכה לכלול גם צרכנים שאיבדו את היכולת המעשית לאתר חבילות אשר רכשו או צרכו, “על כל התחושות השליליות הנובעות מכך”.

לפי הערכות התביעה, מספר הצרכנים הנכללים בקבוצה עומד על 27 אלף צרכנים, כאשר לפי תחשיבים והערכות מדובר ביותר מ-270 אלף חבילות מוצרים שנמכרו בתקופה האמורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל שלא תבע על 76 מיליארד דולר תביעה הזויה ופסיכית
    13/09/2016 00:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כמה תאוות בצע