חזן יזם: חובה דגל בכנס עם ח”כ • בימין כבר מתנגדים: לא דמורקטי

בעקבות התקרית בכנס 'הארץ' בניו יורק, בה הורד דגל ישראל בגלל בקשה של אחד המשתתפים, יזם ח"כ אורן חזן הצעה: מי שלא יציג דגל באירוע יקבל קנס של 5,000 שקלים • יו"ר הקואליציה כבר מתנגד: "החוק ימנע מח"כים ערבים להופיע במגזר הערבי"
נחמן גור
כ' אב התשע"ו / 24.08.2016 00:53

הצעת חוק חדשה, שיזם חבר הכנסת אורן חזן, אליה הצטרפו ח”כים מהליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו, קובעת כי חברי כנסת לא ישתתפו באירועים בהם לא יונף דגל ישראל.

לפי הצעת החוק – ממנה עשויים להיפגע חברי כנסת הערבים או מהסיעות החרדיות – מארגני האירועים שיפרו את החוק החדש יחויבו בתשלום קנס בגובה 5,000 שקלים. במקביל, החוק יאסור על אישי הציבור שהוזמנו לאירוע, להשתתף באירועים ציבוריים אחרים שייזום הגוף הנענש – לתקופה של חצי שנה.

להצעת החוק הצטרפו גם יו”ר הקואליציה דוד ביטן, נאוה בוקר, אברהם נגוסה ודוד אמסלם מהליכוד, בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי וכן חמד עמאר ועודד פורר מישראל ביתנו.

אלא שכעת מתברר כי יש מי שכבר נסוג מההצעה המעוררת רעש:  יו”ר הקואליציה, הסביר בשיחה שקיים עם גבי גזית ב’רדיו ללא הפסקה 103FM’, שמדובר בהצעה בעייתית כיוון שהיא אינה דמוקרטית.

“עברתי על הצעת החוק ואני לא אתמוך בה ואסיר את חתימתי ממנה”, אמר ביטן. “חתמתי על הצעת החוק כי התכוונתי לאירוע כמו זה של עיתון ‘הארץ’ שהיה בניו יורק בו השתתף נשיא המדינה. לא היה שם דגל ישראל וכן היה שם דגל פלסטין וזה לא יעלה על הדעת. לזה כיוונתי, לא למה שכתוב בהצעת החוק. אנחנו יודעים שהצעת חוק מתחילה ולא מסתיימת אותו דבר ולא זו הייתה כוונתי”.

ביטן הבהיר: “ברור שיש המון מקרים שלא צריך דגל ישראל כאשר אתה בא להופיע. זה גם לא דמוקרטי כיוון שהחוק ימנע מח”כים ערבים להופיע במגזר הערבי, וזה לא מה שצריך להיות. אם ח”כ מ’הרשימה המשותפת’ הופיע באום אל-פאחם, אז מה? נגיד לו שעכשיו הוא לא יכול להופיע חצי שנה כי לא היה דגל? זה לא יעלה על הדעת. הדגל צריך להיות מונף בטקסים עיקריים, או אם אתה מופיע בכנס שבו יש דגלים של מדינות אחרות. אין שום סיבה שלא יהיה שם גם דגל ישראל וצריך לדרוש את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בתמונה מיקי חייט.האלוף החרדי
    28/08/2016 11:50
    שיינדי
  1. בפעלולים.מקצוען בלי רחמים.