מאבק להורדת מחיר הבשר: מענק 30 מיליון שח להקמת שתי משחטות

מרכז ההשקעות של משרד הכלכלה השיק מסלול להקמת משחטות חדשות • המטרה: להוריד הריכוזיות בתחום הפירוק והאריזה של בשר בקר כשר, בו שולטות תנובה ודבאח בכ-80% מהשוק • לתאגידים העומדים בהוראות יינתן סיוע של 30% לטובת השקעות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל שיאגד בית מטבחיים ומפעל אריזה ופירוק
שייע קליין
י"ח אב התשע"ו / 22.08.2016 13:00

לאחר שבדיקה שערכה רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי חברות ‘תנובה’ ו’דבאח’ שולטות בכ-80% משוק הבשר, נפתח במרכז ההשקעות של משרד הכלכלה והתעשייה מסלול חדש לעידוד הקמת משחטות לאספקת בשר בקר טרי וכשר, במטרה להגביר את התחרות בשוק, באמצעות עידוד כניסתם של שחקנים נוספים לשוק.

לדברי משרד הכלכלה, לתאגידים העומדים בהוראות המסלול יינתן סיוע בשיעור של 30% מסך התוכנית המאושרת, עד לתקרת השקעה של 15 מיליון שקל. המענק יינתן לטובת השקעות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל שיאגד בתוכו בית מטבחיים כשר ומפעל אריזה ופירוק של בשר בקר טרי כשר.

תהליך הייצור של בשר בקר טרי לשם שיווקו לצרכן מורכב מארבעה שלבים עיקריים: אספקת בני בקר, פיטום, שחיטה ושיווק.

כיום, רק מספר מועט של משחטות מסוגלות לספק מוצרי בשר מפורקים לנתחים וארוזים בוואקום לשיווק לרשתות, לאטליזים ולמפעלים לייצור מוצרי בשר. שני השחקנים העיקריים הם דבאח ותנובה באמצעות ‘אדום אדום’.

כתוצאה מכך, השוק ריכוזי – ורמת המחירים לצרכן גבוהה.

המסלול החדש מיועד לשחקנים חדשים או קטנים ובינוניים, שמחזור המכירות שלהם בתחום בשר הבקר לא עולה על 150 מיליון שקל בשנה, או שעוסקים בתחום המזון והיקף המחזור השנתי שלהם לא עולה על 300 מיליון שקל.

ההקצאה תיעשה באמצעות מכרז, ושיקול מרכזי בקביעת הזוכים הינו לוח זמנים קצר להקמת מערך שירותי אספקת הבשר לצרכנים.

נחום איצקוביץ’, מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר: “הסיוע להקמה והרחבה של בתי מטבחיים (משחטות) ומפעלי פירוק חדשים יגביר את התחרות בענף ריכוזי זה, אשר נשלט כיום על ידי שני יצרנים ענקיים השולטים בכ-80% מהשוק, ויהווה בשורה צרכנית שאמורה להוביל להוזלה ולחיסכון משמעותי למשקי הבית בהוצאות על בשר בקר טרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות