גורם צבאי: לא רוצים הסלמה • חמאס: “לא תשברו אותנו”

במהלך הלילה תקף צה"ל ברצועת עזה עשרות מטרות בתגובה לשיגור רקטה שנפלה ליד בית בשדרות • חמאס: "ישראל אחראית להסלמה ברצועת עזה. רוצה ליצור משוואות חדשות" • גורם בכיר בצה"ל: "אין כל רצון לשנות את כללי המשחק. נמשיך במדיניות השקט ששרר בשנתיים האחרונות" • ראש העיר שדרות: "אסור לאפשר מצב של טפטוף"
חיים טוויל
י"ח אב התשע"ו / 22.08.2016 09:29

גורם בכיר בצה”ל סיפר הבוקר (שני) כי במהלך הלילה האחרון הותקפו עשרות מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה שנפלה אתמול ליד בית בשדרות.

עם זאת הדגיש הגורם הבכיר, כי ישראל אינה מעוניינת להביא להסלמה וכי אין כל רצון “לשנות את כללי המשחק”.

הגורם הבכיר הוסיף כי ישראל תמשיך במדיניות השקט ששרר באזור בשנתיים האחרונות, והזכיר כי רק הבוקר נכנסות כאלף משאיות לרצועת עזה.

“זו הוכחה נוספת לעמדתה של ישראל”, אמר הבכיר.

.דובר חמאס ברצועת עזה, סמי אבו זוהרי, תקף הלילה את ישראל על תגובתה החריפה, וקבע: “ישראל אחראית להסלמה ברצועת עזה לנוכח משך תוקפנות הכיבוש נגד עמנו והרצון ליצור משוואות חדשות  ברצועת עזה”.

“ישראל לא תשבור את רצון עמנו ולא תכתיב תנאים להתנגדות”, הוסיף דובר חמאס.

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר עשרות מטרות מבצעיות ברצועת עזה.

בחיל האוויר אומרים שזו היתה תקיפה חריגה בהיקפה, שהביאה לידי ביטוי את היכולות של חיל האויר, המודיעין ופיקוד הדרום.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הביע סיפוק מתגובת צה”ל.

“זה יום רגיל בשדרות, אין תחושה של מתח באוויר. רעש המטוסים והתקיפות הוא רעש ההגנה על שדרות והעברת מסקר תקיף וברור כמו שביקשנו אתמול”.

לדברי ראש עיריית שדרות, התקיפות חשובות להרתעה כדי למנוע מצב של טפטופי ירי. “המתח, הפחד והקשיים מתחילים מהטפטופים. העיר שוקקת חיים וכך אנחנו רוצים שהמצב יימשך. יש שקט יחסי שמאפשר לנו חיים טובים ושמחים שמאפשרים לנו לפתח את העיר. אסור לאפשר את המצב של טפטוף”.

חבר הכנסת אייל בן ראובן מהמחנה הציוני, אומר שירי הרקטה מעזה אתמול חמור מאוד, אבל נקמה אינה תכנית עבודה ודרך התגובה צריכה להיגזר מתכנית פעולה רחבה.

לדבריו, חמאס מנסה לעצור את הארגונים הסָלָפיים, שמעוניינים בחימום הגזרה. הוא הוסיף שיש לשקול גם את האופציה של שיקום הרצועה, כדי שלצד השני יהיה יותר מה להפסיד. עם זאת הוא הדגיש, כי אם יתפתח העימות למערכה גדולה, התגובה צריכה להיות מאד כוחנית וחזקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות