אישום: נפגש עם אחד מחוטפיו של נחשון וקסמן והבריח כספים לחמאס

סיף אל-דין עבד אל נבי, תושב ירושלים, נפגש בטורקיה עם מחבל שהיה מעורב בחטיפת החייל בשנת 94' ושוחרר בעסקת שליט • מואשם בקיום מגע עם סוכן חוץ ועידוד מעשי טרור: העביר עשרות אלפי דולרים שיועדו למשפחות 'שאהידים'
חיים טוויל
י"ז אב התשע"ו / 21.08.2016 11:55

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סיף אל-דין עבד אל נבי, בן 39 מירושלים, בגין עבירות מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

על פי כתב האישום, אל נבי מכיר היכרות רבת שנים את זכריא נג’יב, מחבל חמאס שנדון בעברו למאסר ממושך עקב מעורבותו בחטיפת החייל נחשון וקסמן הי”ד, ששוחרר במסגרת ‘עסקת שליט’ וגורש מישראל.

אל נבי הכיר את פועלו של נג’יב במסגרת חמאס, והשניים נפגשו בטורקיה, במהלך נסיעת עסקים של הנאשם עבור חנות בגדים שבבעלותו.

נג’יב, אשר ידע כי אל נבי מתגורר בירושלים, ביקש ממנו להעביר לישראל כספים, אותם התבקש אל נבי לחלק בעתיד, בהתאם להוראותיו, למשפחות אסירים בטחוניים ו’שאהידים’ כתגמול מטעם החמאס.

במהלך התקופה שבין המפגש המתואר ועד למועד מעצרו, בעת נסיעותיו של אל נבי לטורקיה, נפגש הנאשם במספר הזדמנויות עם נג’יב, וקיבל לידיו סכומי כסף המצטברים לכדי 25 אלף דולר, על מנת שיעביר אותם על פי הוראות ספציפיות למשפחות אנשי חמאס.

אל נבי העביר את הכספים על גופו לישראל, באמצעי הסתרה מגוונים.

עם הגיעו לישראל, אל נבי ניסה להסוות את פעילות העברת הכספים ליעדם, באמצעות שימוש במכשירי סלולאר שונים, תיאום העברת הכספים במקומות ציבוריים וכדומה.

בכתב האישום נאמר: “בביצוע המעשים המתוארים, קיים הנאשם ביודעין מגע עם סוכן חוץ ללא הסבר סביר לכך, ביצע פעולות ברכוש במטרה לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל בעבור ביצוע של מעשה טרור”.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות