הגר”מ שטרנבוך: “להלחם שיקראו למקוואות של הרפורמים ‘בריכה'”

מתריע: "רבים מפשוטי עם ישראל שאינם מבינים, וכאשר יראו את המקוואות המפוארות שהם מקימים, הם ילכו לטבול שם ויאמרו שהכל פוליטיקה ו'מקוה הוא מקוה', ואין זה נפקא מינה אם הוא מטעם החרדים או הרפורמים"
אלי שוורץ
ט"ו אב התשע"ו / 18.08.2016 21:26

במהלך השיחה השבועית שנשא ראב”ד ‘העדה החרדית’ הגר”מ שטרנבוך השבוע בפני אברכים בהר נוף, הוא התייחס לתקציב שקיבלה התנועה הרפורמית מהממשלה לבניית מקוואות, ואמר כי המלחמה עדיין לפנינו.

“לצערנו השבוע הקציבה הממשלה עשרה מיליון שקלים עבור מקוואות לרפורמים. יש לפעול ולהרעיש העולם בכל תוקף שלא יקראו לזה בשם מקווה, שכן הדבר עלול להיות מכשול גדול לרבים מפשוטי עם ישראל שאינם מבינים, וכאשר יראו את המקוואות המפוארות שהם מקימים, הם ילכו לטבול שם ויאמרו שהכל פוליטיקה ו’מקוה הוא מקוה’, ואין זה נפקא מינה אם הוא מטעם החרדים או הרפורמים, ועלולים לקעקע בזה ח”ו את טהרת המשפחה בישראל”.

הראב”ד הוסיף: “הם מזייפים וקוראים על הבריכה שלהם מקווה, זה זיוף ממש, וצריכים אנו ללחום במסירות נפש ממש על כך”.

בהמשך הוא הדגיש כי גם על פי חוקי המדינה יש ללחום בהם, מכיוון שיש כאן שבירת סטטוס-קוו. “כמו שהדבר פשוט שאין מי שיכול לתת כשרות למאכלים אלא רק הרבנים החרדים לדבר ה’, על אחת כמה וכמה הדבר פשוט במקוה, שהרי בבנייתו צריך מומחיות גדולה, וכדי להכשירו צריך השגחה תמידית של רבנים חרדים הבקיאים בהוראות גדולי תורה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה גדולה
    18/08/2016 21:48
    תתביישו
  1. אתר חרדים10 זה רשעות להעלות כתבה שעיניינה בריכות של רפורמים עם תמונה של המקוה הכי יפה וכמובן הכי מהודר בעולם – המקוה שנפתח לא מזמן במוסקבה. לא מצאתם לכם תמונה אחרת? וסתם בלי קשר כדאי לציין שהמקוואות של חבד הן מקוואות המהודרות ביותר בור על בור עם כל ההידורים וכמה שבחבד מקפידים על זה רק צריך לפקוח את העיניים ולראות עד כמה מהודרות המקוואות בחבד. אז כדאי להחליף את התמונה ומהר