יהודייה עיראקית נמלטה לישראל מבעלה שרצה למכור אותה לדאע”ש

יהודייה עירקית ממוצא כורדי, שנמלטה מבעלה משום שרצה למכור אותה לדאע"ש, התאחדה השבוע עם משפחתה בישראל, אחרי ששר הפנים אריה דרעי התערב באופן אישי והורה להנפיק לה את אשרת שהייה • במבצע מורכב היא הגיעה דרך טורקיה למושב פטיש בדרום הארץ, וכעת מספרת על ההתאסלמות של בעלה ועל הילדים שהשאירה מאחור
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ו / 18.08.2016 09:56

משפחת אברהמי התכנסה השבוע בבית הסבתא במושב פטיש, כדי לקבל את פניה של בת המשפחה שנמלטה מצפון עיראק, שם איים בעלה למכור אותה לארגון הטרור דאע”ש.

במהדורה המרכזית של חדשות 2 דווח, כי לבני המשפחה היא סיפרה שבעלה, איש עסקים מצליח וחילוני, הפך לאחרונה למוסלמי אדוק וביקש גם ממנה שתהפוך למוסלמית אדוקה.

משסירבה, נתפס לשורשיה היהודים ואיים להסגיר אותה לארגון הטרור.

“הוא אמר לי ‘אם לא תשמעי בקולי, אני אתן אותך לדאע”ש, וגורלך יהיה כגורל היזידיות השבויות בידי דאע”ש”, מספרת בכאב ליזה, נצר למשפחה יהודית-כורדית שזקניה עלו לישראל בשנות ה-50. “הוא אמר לי שאני מתנהגת כמו יהודייה”.

“חששתי לחיי כי הוא איים עלי שאם לא אתנהג כמו מוסלמית ולא אקפיד על קיום הקוראן הוא ימסור אותי לדאע”ש”, היא מוסיפה. “מאוד פחדתי, כי ראיתי מה הם עושים לנשים היזדיות, הורגים אותן רק כי הן לא מוסלמיות”.

תמונת הזוועה רדפו את ליזה שחששה לחייה, והיא נמלטה עם פליטים אחרים לטורקיה, כשהיא משאירה את ארבעת ילדיה מאחור.

כשהגיעה לטורקיה הצליחה ליצור קשר עם קרוביה במושב פטיש.

סגן השר איוב קרא הפגיש בין בני המשפחה לגורם ישראלי, שמקורב לגורמי השלטון בטורקיה, ובמשך שבועות ארוכים דאג למחסורה שם ודאג להבאתה לכאן.

רק אחרי ששר הפנים אריה דרעי התערב באופן אישי והורה להנפיק לה את אשרת שהייה, היא נחתה בנתב”ג לאיחוד משפחות בחוף מבטחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות