נתניהו איים – וישראל כץ התקפל: יוקפאו החלטות מזכירות הליכוד

נתניהו זימן הבוקר את כץ לשיחת בירור דחופה, על רקע החלטות שהתקבלו אתמול במזכירות הליכוד, המחלישות את כוחו של יו"ר התנועה במנגנון המפלגה - ואיים לפטרו • כץ הסכים להקפיא את ההחלטות שהתקבלו והן רוקנו מתוכן
נחמן גור
י"ג אב התשע"ו / 17.08.2016 12:50

פגישת הבירור אליה זימן הבוקר (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו”ר מזכירות הליכוד השר ישראל כץ, על רקע החלטות שהתקבלו אתמול במזכירות, המחלישות את כוחו של נתניהו במנגנון המפלגה – הסתיימה בכניעה של שר התחבורה.

לפי דיווח בערוץ 10, כץ הסכים להקפיא את ההחלטות שהתקבלו במזכירות המפלגה אתמול, זאת לאחר שבמהלך הפגישה איים עליו ראש הממשלה כי אם ישאיר את ההחלטות בתוקף –  הוא יפטר אותו מתפקידיו בממשלה.

גורם בליכוד דיווח לאחר הפגישה, כי בין השניים הושגה פשרה לפיה ההחלטות שהתקבלו אתמול יושעו עד לכינוס ישיבת מזכירות בשבוע הבא – אז יוחלט על הקמת ועדה משותפת לקביעת נהלי העבודה בליכוד. המשמעות המעשית היא ריקון ההחלטות שהתקבלו מתוכן ולמעשה ביטולן.

אתמול אישרה מזכירות הליכוד, בראשה עומד השר כץ, ברוב עצום שורה של שינויים בתקנון המפלגה ונטלה לעצמה סמכויות ניהול רבות שעד כה היו בידי היו”ר – נתניהו.

אחת ההחלטות קבעה, למשל,  כי כל מינוי של בכיר ושל יועץ חיצוני, צריך מעתה לעבור דרך מזכירות הליכוד. עד כה, נתניהו כיו”ר התנועה, יכול היה למנות אנשים מטעמו לכל תפקיד רשמי במנגנון המפלגה – ואולם כעת, לפי ההחלטה, יוגבל כוחו.

מתוך 99 חברי המזכירות התנגדו להצעות רק השר צחי הנגבי ופעיל נוסף, כאשר נאמנים רבים של נתניהו תומכים בהצעות ברוב גורף.

מדובר בשלב נוסף במאבק הפוליטי בין ראש הממשלה לשר התחבורה, אשר דורש מנתניהו למנות אותו לשר החוץ, ומגלה עצמאות גוברת והולכת בתוך הליכוד.

פעילים הנאמנים לכץ קיבלו אותו בקריאות “הו-הא מי זה בא – ראש הממשלה הבא”. מנגד, תומכיו של נתניהו במרכז הליכוד קראו הערב לראש הממשלה לפטר את כץ, “החותר תחתיו” כלשונם, מתפקידו כשר בממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות