נתניהו נפגש עם בכירי מערכת ‘הארץ’: “אני ארדואן? אני קסטרו?”

"כתבתם נגדי אלף מאמרים, אני רוצה דקה על כל אחד מהם...", עקץ ראש הממשלה את העיתונאים מהמערכת הכי שמאלנית בישראל • הוא הציג בפניהם סרטון המתעד אלימות פלסטינית, התווכח עמם כשטענו לגזענות יהודית כלפי ערבים, והתעמת על מדיניותו הכלכלית • הביקורת החריפה ביותר הגיעה דווקא מצדו של איש הימין היחיד במערכת
נחמן גור
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 18:34

סבב פגישותיו של ראש הממשלה בנמין נתניהו עם בכירי מערכות כלי התקשורת הגדולים בישראל, הגיע היום לנקודה מסקרנת במיוחד – פגישה ארוכה עם עשרות חברי מערכות ‘הארץ’ ו’דה מרקר’, אשר מטיחים בו ובממשלתו ביקורת קטלנית על בסיס יומיומי.

על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל מחדשות 2, הפגישה נמשכה לא פחות מ-4 שעות והתנהלה ברוח טובה להפליא, עד שבסיומה ביקש נתניהו מאורחיו להיפגש שוב בעתיד.

בתחילה עקץ ראש הממשלה את העיתונאים ואמר להם: “כתבתם נגדי אלף מאמרים, אני רוצה דקה על כל אחד מהם…”.

נתניהו התלונן על כך שהפובליציסטים בעיתון משווים אותו לרודנים כמו נשיא קובה לשעבר, הקומוניסט פידל קסטרו, ונשיא טורקיה בהווה, רג’פ טאיפ ארדואן. “אני ארדואן? אני קסטרו? אגב, קסטרו נתן ראיון לג’פרי גולדברג. מותר להזכיר את השם ג’פרי גולדברג כאן?”.

במהלך השיחה ניסה ראש הממשלה לשכנע את עיתונאי ‘הארץ’ בצדקת דרכה של ממשלתו בנושא המדיני, והציג בפניהם סרטון של אלימות פלסטינית קשה.

כמה מהנוכחים שאלו אותו: “ומה עם ‘חתונת השנאה’ והגזענות ב’יציע המזרחי’ (קבוצת האוהדים ‘לה פמיליה’, הממוקמת ביציע המזרחי באיצטדיון טדי, במשחקיה של בית”ר ירושלים)?”

נתניהו השיב להם: “אצלנו לא מחנכים לזה. הרוב נגד זה”, וזכה למתקפה מפי הסמן השמאלי ביותר ב’הארץ’, גדעון לוי. “אתה מביך את עצמך”, הטיח לוי בראש הממשלה, שלא נותר חייב – והשיב: “אתם לא יודעים את הפרטים ומתעלמים מהמציאות”.

לדברי סגל, במרכז השיחה עמדה דווקא המדיניות הכלכלית של נתניהו, אשר נפגע במיוחד מהביקורת החריפה והקבועה של ‘דה מרקר’ נגדו.

זמן ארוך הקדיש ראש הממשלה לעימות עם העיתונאית מרב ארלוזורוב, המובילה קו שלפיו הוא “זנח את אמונתו הכלכלית לטובת הישרדות”.

מעניין לציין שהדברים הנוקבים ביותר נגד מדיניותו של ראש הממשלה, נאמרו דווקא מפי איש הימין היחיד במערכת העיתון השמאלני, ישראל הראל.

הראל בן ה-78, שהקים את ‘המכון לאסטרטגיה ציונית’ ומתגורר ביישוב עפרה שבשומרון, בחר להתמקד במאבקו הפוליטי של נתניהו נגד יו”ר ‘הבית היהודי’, השר  נפתלי בנט, בסוגיית ההיערכות לאיום המנהרות טרם מבצע ‘צוק איתן’.

“מה עזרו כל דיוני המנהרות אם אלה הביצועים?!”, שאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות