‘טעמן’ החרדית במו”מ להשתלט על ענקית המזון ויליפוד ב-12 מיליון $

בשל קשייה של חברת האחזקות BGI, המחזיקה ב'וילי-פוד אינטרנשיונל בע"מ'', המחיר המוצע עבורה הינו 12 מיליוני דולרים בלבד - סכום נמוך במיוחד • 'וילי-פוד' הינה אחת מיבואניות המזון הגדולות בשוק הישראלי • החברה מייבאת כיום כ-600 מוצרים שונים מכ-150 מפעלים ברחבי העולם • 'טעמן', שהוקמה לפני כ-4 עשורים, נמצאת בבעלות שלום חיים
נחמן גור
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 17:53

האם אחת מחברות המזון הגדולות בישראל תעבור לבעלות חרדית?

בעלי חברת ‘טעמן’ מנהלים מגעים לרכישת חברת הענק ‘ויליפוד’ במחיר רצפה. כך דווח הערב ב’גלובס’.

על פי הדיווח, שלום חיים, הבעלים והמנהל של ‘טעמן’, מצוי במשא ומתן מתקדם לרכישת 55% ממניות חברת האחזקות BGI, אשר מחזיקה בין היתר גם ב’ויליפוד’.

בשל קשייה של BGI, המחיר המוצע עבורה הינו 12 מיליוני דולרים בלבד – סכום נמוך במיוחד.

BGI היא חברה הציבורית העומדת בראש פירמידת חברות שבבסיסה ויליפוד. על רקע קשייו הכספיים של בעל השליטה הנוכחי גרגורי גורטובוי וחקירת רשות ניירות ערך נגדו, עלו לאחרונה שמותיהם של כמה רוכשים אפשריים, ובהם האחים ויליגר (שהקימו את ויליפוד), קבוצת נץ ונפתלי שני, שהוא נושה של הפירמידה.

שלום חיים אישר את דבר המשא-ומתן.

‘וילי-פוד אינטרנשיונל בע”מ’, הינה אחת מיבואניות המזון הגדולות בשוק הישראלי. החברה מייבאת כיום כ-600 מוצרים שונים, המיוצרים בקווי ייצור מיוחדים עבורה, על ידי כ-150 מפעלים ברחבי העולם.

בין היתר משווקת ‘ויליפוד’ בישראל, שימורי פירות, שימורי ירקות, חמוצים, שימורי דגים, פסטה, אורז, נודלס, שמנים, פירות מיובשים, מוצרי מאפה מובחרים, דגני בוקר, קפה ומלבין קפה, חטיפים, גבינות, מרגרינות, חמאה, קינוחים, וגלידות.

‘טעמן’, הוקמה לפני כ-4 עשורים כחברה להפצת שמן, קטניות ומוצרי יסוד נוספים מחנותו הקטנה של שלום חיים בשוק מחנה יהודה.

באמצע שנות התשעים התרחבה החברה והחלה לייבא מוצרים כשרים למהדרין מספרד – וכיום היא חולשת על נתח רחב מתחום יבוא ויצוא המזון הכשר, כשרוב פעילותה מופנית כלפי הקהילות החרדיות בארץ ובחו”ל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רכישה לגיטימית ....למה לקרוא לזה השתלטות ?
    16/08/2016 19:36
    יניב
  1. רכישה לגיטימית ….למה לקרוא לזה השתלטות ?

  2. חיים שלום יהודי יקר!
    16/08/2016 23:41
    שיינדי
  3. חרדי? לא ההיתי מגדיר אותו