אייכלר: לחייב כללי אתיקה בתאגיד, החרדים הקרבן הגדול של התקשורת

ח"כ ישראל אייכלר פנה ללשכת ראש הממשלה וביקש לאמץ את המלצות 'מסמך נקדי' הכולל כללי אתיקה בתאגיד הציבורי • "אסור לתת לשליטי התאגיד החדש לחמוק מכללי אתיקה מחייבים שיגן על האזרח מפני הדיקטטורה בתקשורת"
נחמן גור
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 16:26

על רקע העימות במערכת הפוליטית וההסתייגות של ראש הממשלה מהקמת ‘תאגיד השידור הציבורי’, פנה יו”ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת ח”כ ישראל אייכלר ללשכת ראש הממשלה בבקשה לאמץ את עיקרי ‘מסמך נקדי’ הכולל כללי אתיקה בתקשורת.

“כבר בוועדת הנגבי על חוק תאגיד השידור הציבורי העלנו את הדרישה להכפיף את השידור הציבורי לכללי אתיקה מינימליים של ‘מסמך נקדי’, עליו חתם כל עובד בתקשורת הממלכתית. זו הדרך היחידה להפסיק את הפגיעה בציבור החרדי ובאחרים. בוועדה התקבלה פה אחד ההמלצה לחייב את המועצה החדשה לקבוע כללי אתיקה בשים לב למסמך נקדי”, הסביר אייכלר.

מסמך נקדי קובע כללים לשידור הציבורי. הוא אוסר חד צדדיות ונקיטת דעה אישית של שדרן, בנושאים שנויים במחלוקת, ללא גילוי נאות; מונע סיקור מוטה, חלקי או העלמת עובדות באורח מגמתי; ושולל תיוג חלוקת ציונים ויחס לפי דעות קדומות.

ח”כ אייכלר לא הסתפק בהמלצה בלבד והצליח להעביר את ‘חוק נקדי’ במליאת הכנסת, אולם לטענתו ראש הממשלה, בלחץ התקשורת, “עצר את החקיקה שהוקפאה”.

אייכלר דורש כעת להגן על הציבור המושמץ בתקשורת ולאמץ בחוק חדש את כללי האתיקה, לפי אמות מידה שנקבעו במסמך נקדי. לדבריו, “זו שעה קריטית לתקשורת, אבל עת רצון להגנת הציבור החרדי, הקרבן הגדול ביותר שלה”.

הוא הוסיף: “לאחר שהממשלה והכנסת אבדו את ההשפעה על כספי הציבור הזורמים לתאגיד הציבורי, חייבים להחיל כללי אתיקה שימנעו אלימות והסתה תקשורתית. אסור לתת לשליטי התאגיד החדש לחמוק מכללי אתיקה מחייבים שיגן על האזרח מפני הדיקטטורה בתקשורת”.

לדבריו, יש לשים סוף לעוינות והשפלת הציבור החרדי בתקשורת. “אין ‘שידור ציבורי’ כי אין ‘ציבור אחיד’ במדינה. הציבור מורכב מפסיפס גדול של אנשים. יש הרבה דעות ועמדות. אני מצפה שאנשים שמטיפים לפתיחות וסובלנות, יהיו מוכנים לפעול על פיהם. אין לתת שליטה על המיקרופון לאנשים שמסרבים לקבל אתיקה ציבורית מינימלית. חובה לעמוד על האינטרס הציבורי לשים קץ לעוינות, להתנשאות והיחס המשפיל לחרדים, והפסקת הפגיעה בקדשי ישראל”.

הוא הוסיף: “אין מדינה בעולם שקיים אבסורד שכזה. המדינה ואזרחיה משלמים משכורת לנלחמים נגדם. זה לא קורה במדינות דמוקרטיות ואפילו לא בדיקטטורות. בישראל התקשורת לא חופשית, היא נשלטת באופן מוחלט, לא בידי השלטון או הציבור, אלא בידי קבוצה קטנה ועוינת שהשתלטה על המיקרופונים מפלה וסותמת פיות, כל זאת דוקא בשם חופש הביטוי והעיתונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות