נמצאו המספריים שגזרו את הסרט בחנוכת משכן הכנסת לפני 50 שנה

המספריים, שעוצבו על ידי הפסל דוד פלומבו, נמסרו לקצין הכנסת על ידי תת ניצב יובל גת, שאביו, משה גת, היה קצין הכנסת בעבר • המספריים וגם הסרט שנגזר במעמד חנוכת המשכן נמצאו על ידי הבן בחפצי אביו
נחמן גור
י"א אב התשע"ו / 15.08.2016 14:50

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי יואל אדלשטיין, קיבל היום (שני) מידי קצין הכנסת ניצב יוסף גריף פריט נדיר: המספריים, בעיצוב מיוחד, ששימשו לגזירת הסרט בעת חנוכת משכן הכנסת בחודש אוגוסט 1966, בדיוק לפני 50 שנה.

המספריים עוצבו לרגל אירוע חנוכת המשכן על ידי הפסל דוד פלומבו, שפיסל את שערי הכניסה למשכן.

המספריים נמסרו לקצין הכנסת על ידי תת ניצב יובל גת, ראש חטיבת דוברות במשטרת ישראל, שאביו, משה גת, היה קצין הכנסת בעבר.

המספריים וגם הסרט שנגזר במעמד חנוכת המשכן נמצאו על ידי הבן בחפצי אביו ונמסרו לניצב גריף.

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: “זהו בהחלט פריט היסטורי שנשמור מעתה באופן ראוי. לאורך 50 שנות משכן הכנסת, ראה המשכן הזה וליווה את כול הרגעים ההיסטוריים, השמחים כמו העצובים, של מדינת ישראל ומדהים לראות כמה קרה וכמה התפתחו המדינה והכנסת במשך יובל השנים שחלפו”.

מספריים של משכן הכנסת

המספריים והסרט יוצבו בקופסת תצוגה מיוחדת בשדרה שליד לשכת היו”ר, בה מוצגת התערוכה המספרת את תולדות משכן הכנסת, כחלק ממנה.

טקס חנוכת משכן הכנסת נערך ב-30 באוגוסט 1966 בנוכחות כ-6000 מוזמנים, ראשי 44 פרלמנטים מכול רחבי תבל, ועוד אלפים שצפו בטקס מעל הגבעות שמסביב.

במסגרת שנת היובל לציון חנוכת המשכן ערכה הכנסת סדרה של אירועים ופרויקטים חינוכיים ששחזרו את ההיסטוריה של הכנסת, את העבודה הפרלמנטרית הנעשית בה ואת מקומה המיוחד בציבוריות הישראלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות