הגר”מ קסלר נגד משרד החינוך: על הגננות להתעלם מהוראות המפקחת

המפקחת של משרד החינוך חילקה לגננות העיר מודיעין עלית חומר על פיו יש לתכנן את מערכת הלימודים בגן • המרא דאתרא במכתב: "אין להתייחס כלל וכלל לאותם חוברות. מטרתן להחדיר ידיעות חיצוניות על חשבון הדגש על החינוך היהודי הטהור" • "על כל גננת להמשיך לנהל סדר היום כרגיל על פי מה שהיה בגנים בעבר לפני התערבות הפיקוח"
אריה ריבקינד
י"א אב התשע"ו / 15.08.2016 02:25

הגאון רבי מאיר קסלר, המרא דאתרא של העיר מודיעין עלית, יוצא במכתב חריף נגד משרד בחינוך, בו הוא מורה לכל הגננות בעיר שלא להתייחס לחומר שחולק על ידי המפקחת של משרד החינוך בכנס הערכות שנערך בשבוע שעבר.

במכתב, המתפרסם במקומוני העיר, ונושא את התאריך “יום שנכנסו בו אויבים להיכל” – כותב רב העיר:

“השבוע ביום ב’ התקיים כנס הערכות לקראת שנת הלימודים הבעל”ט, וחולק שם על ידי המפקחת של משרד החינוך חומר שעל פיו יש לתכנן את מערכת הלימודים בגן”.

רב העיר קובע: “הננו להודיע כי אין להתייחס כלל וכלל לאותם חוברות על טבע, מדע וטכנולוגיה, על אף כותרת המרמה של ‘מה רבו מעשיך ה”. מטרת חוברות אלו להחדיר ידיעות חיצוניות על חשבון הדגש על החינוך היהודי הטהור בסיפורים מלהיבים על פרשת שבוע וענייני החגים, המביאים לידי אמונה ויר”ש”.

הרב מוסיף וכותב: “ועל כל גננת להמשיך לנהל את סדר היום כרגיל על פי מה שהיה בגנים בעבר לפני התערבות הפיקוח”.

רב העיר מודיע, כי “כנס הסברה לגננות בעניין יתקיים ביום ג’ כ”ו מנחם אב, הודעה מפורטת על כך תבוא בהמשך”.

הרב קסלר

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מציעה לרב לזמן את המפקחת
    15/08/2016 04:52
    חוי
  1. המפקחת של משרד החינוך במקרה הזה אשה יראת שמים . שום דבר לא בא על חשבון לימודי קודש .באחריות. דבר שני את הפעילויות הללו עושים בזמן חצר כמו גינה משחקי חשבון כמו קלס עם מספרים או אותיות . טכנולוגיה זה תיקון מכשירים ללמד ילד מיומנות של הברגה ובנית דברים משאריות מה הבעיה בזה .מדע שיכירו את המאזניים מגנט מושגים במזג אויר אני מציעה לרב במקום להמריד את הגננות כדאי שהרב יזמין את המפקחת ויעבור איתה על התכנים והרב יגלה לבד שאין עניין לקלקל הפוך למלא להם בצורה מענינת את שעת חצר.ובשום אופן לא על חשבון תכנים של קןדש ויראת שמים.

  2. מה הבעיה עם הבקשה הזאת
    15/08/2016 08:04
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  3. בסך הכול ביקשה תוכנתי לימודים איזה התערבות זאות לכן מערכת החינוך נראית כך כי לא עושת כלום בבייביסיטר בשעות הבוקר