‘כפתור אדום’: המשטרה משיקה אפליקציה מיוחדת למצבי חירום

חיים טוויל
|
י' אב התשע"ו / 14.08.2016 14:29
מיקום הפונה ישודר למוקד 100 בזמן אמת לאיתור מדויק ומהיר • האפליקציה תאפשר הערכת מהימנות דיווח לפי מיקומו • ‘100 חירום’ זמינה החל מהשבוע להורדה בחנויות הסלולאר של אייפון ואנדרואיד

לראשונה משטרת ישראל מאפשרת לציבור לפנות אל מוקד החירום 100 גם דרך אפליקציה סלולארית מיוחדת, שפותחה במשטרה – ומהיום ניתן יהיה לפנות למוקד 100 באופן מיידי, באמצעות שתי נגיעות במסך מכשיר הנייד.

מיקום הפונה ישודר למוקד 100 בזמן אמת לאיתור מדויק ומהיר להגעת ניידות במידת הצורך.

לצד שיפור השירות לאזרח, על ידי הנגשת שירותי המוקד דרך אפליקציה סלולארית, מדובר בפיתוח משטרתי המקדם את אפקטיביות ניהול אירועי חירום והמענה המבצעי המיידי של המוקד, ובכלל זה:

• אפקטיביות בניהול אירוע – יכולת צפייה בזמן אמת במיקומו המדויק של פונה במצוקה. סיוע לאזרח שאינו מצליח להסביר את מיקומו, או שניווט בשוגג למקום בו הוא חש בסיכון וצריך הכוונה.

• הערכת מהימנות דיווח לפי מיקומו.

• צפייה במפה מגשרת על קושי של שמע וקליטה.

• קיצור זמן שיגור והגעת ניידת.

• סינון מטרידנים – על פי מקור מיקום הדיווח.

האפליקציה ‘100 חירום’ זמינה החל מהשבוע להורדה בחנויות הסלולאר של אייפון ואנדרואיד כאחד.

בנוסף, בכוונת המשטרה לאפשר גם לאפליקציות נוספות שהציבור נוהג להשתמש בהן, לשלב בהן את החייגן המתקדם.

משטרה

משטרת ישראל הפיצה ‘קול קורא’ והזמינה אפליקציות מוכוונות מיקום, נהיגה, חניה ועוד העונות על הצורך המקצועי והיכולות הטכנולוגיות, לפנות ולשלב את לחצן החירום בדף הבית שלהם לנוחות המשתמשים.

בשלב זה, האפליקציה שולבה באפליקציית ‘פנגו’, שביקשה לאפשר ללקוחותיה ללחוץ על ‘הכפתור האדום’ שיופיע במסך הראשי של האפליקציה ולהגיע ישירות למוקד 100. לאפליקציית פנגו מחוברים כ- 1.5 מיליון נהגים בישראל.

במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם.

״אנחנו מבקשים ומדגישים בפני הציבור שיש להשתמש באמצעי זה במצבי חירום בלבד הדורשים סיוע משטרתי״, אומרים במשטרה – ומוסיפים: “זהו עוד נדבך בתכנית המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל להתעצמות הטכנולוגית והמקצועית של מוקד 100 במטרה לשפר את השירות לאזרח”.