מגהץ, מכות וחניקות: אישום חמור נגד הורים מיישוב חרדי

בני הזוג, המתגוררים ביישוב חרדי בגוש עציון, מואשמים כי הכו את ילדיהם מנישואיו הקודמים של הבעל במשך שש שנים • באחד המקרים קירבה האם מגהץ חם לראשו של בנה החורג בן ה-13 • במקרה אחר הטיחה את ראשו בשולחן כי סירב לאכול דייסה • את אחיו חנקה ונשכה באפו • האב מואשם שהיכה אותם בגבם באמצעות חגורה
חיים טוויל
י' אב התשע"ו / 14.08.2016 12:36

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד זוג הורים, תושבי ישוב חרדי בגוש עציון, בגין עבירות של התעללות בילדים.

לפי כתב האישום, שהוגש ביום שישי האחרון,  האם ד’,  כבת 37, הכתה את ילדיו מנישואיו הקודמים של בעלה מ’ במשך שש שנים, החל מהתקופה שהמשפחה התגוררה ברוסיה ועד החודש שעבר. בין היתר, האם תקפה לכאורה את הילדים באמצעות סטירות ונשיכות בסנטר ובאף, והכתה באמצעות חגורה וכף לנעליים העשויה מברזל.

הבעל נאשם כי ידע על המעשים אך לא דיווח על כך, וכן בתקיפה.

בסעיף הראשון לכתב האישום מתואר כי ד’ הכתה את ילדיה החורגים ב’ וי’ בכמה הזדמנויות. באחד המקרים, לימדה האם את י’ בן ה-13 לגהץ, וכשלא גיהץ לשביעות רצונה סטרה לו בלחייו וקרבה את המגהץ החם לזרועו. כשהחל לבכות תפסה אותו באוזניו וטלטלה את ראשו.

לפני כשש שנים, כשעוד גרו ברוסיה, וי’ היה בן 8, הטיחה ד’ את ראשו בשולחן משום שסירב לאכול דייסה.

האירועים הקשים התרחשו עד לפני כמה שבועות.

בכתב האישום מתואר כי בחודש יולי האחרון, שטף ב’ בן ה-12 את רצפת הבית. האם סברה כי ב’ אינו מנקה טוב, תפסה אותו בצווארו כך שאגודליה לוחצים על קנה הנשימה שלו עד שהרגיש מסוחרר וללא אוויר. בהמשך לכך הטיחה את ראשו בדלת.

במקרה אחר משכה את אוזניו ובמקרה נוסף נשכה את אפו.

בגין מעשים אלו היא מואשמת בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה.

האב נישא לד’ בשנת 2009, לאחר מותה של אשתו הראשונה בנסיבות טרגיות.

לבני הזוג יש שני ילדים משותפים, ולד’ יש ילדה נוספת.

עוד עולה מכתב האישום, כי האב היכה את שני ילדיו בגבם באמצעות חגורה. בנוסף, מואשם האב כי ידע על מעלליה של אשתו ועל הפגיעה בשני בניו. הוא שוחח עם אשתו על המעשים, אך לא מנע ממנה לבצע אותם ואף לא דיווח על כך לרשויות.

בגין מעשים אלו הוא מואשם בעבירות של הפרת חובת דיווח בידי אחראי על קטין ותקיפת קטין על ידי אחראי.

עורכי הדין ליאור כהנא ואנה בריל, המייצגים את ההורים מטעם הסניגוריה הציבורית, הדגישו כי לשניים עבר נקי. “מדובר בהורים ללא עבר פלילי ושמעולם לא היו חשדות נגדם. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט”, אמרו לאתר וואלה.

במקביל להגשת כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים הגישה הפרקליטות בקשה למעצרה עד תום ההליכים של ד’, ולהארכת התנאים המגבילים שבהם שוהה מ’.

השופט אריה רומנוב דחה את ההכרעה בבקשה נגד השניים עד לקבלת תסקיר שירות מבחן בעניינם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות