“לקרוא כל התהילים, צדיקות שלי” • הרבנית לאה קוק מדריכה לט’ באב

תמי גיל
|
ח' אב התשע"ז / 31.07.2017 19:00
“התפילה הכי טובה זה ספר תהילים שלם. אבל לא לשיר אותם כמו ששרים בשיעורי תורה עם טרבוקה. ואם אפשר, לא לדבר באמצע. אסור לקרוא עיתון בתשעה באב. אסור לדבר פוליטיקה. רק תהילים” • הרבנית לאה קוק מסבירה ל”בנות מלך” מה לעשות בתשעה באב

“נשים צדיקות שלי שבת שלום,

עומד משיח להגיע… עומדים להיגאל. שבת חזון, נשמות שלי. צריכים בשבת לשמוח.

אבל אם יעבור שבת ולא יבוא משיח, צום תשעה באב מצווה לקרוא ספר תהילים בלילה וספר תהילים ביום.

מי שיגיד לכם שאסור, דיברתי עם סבא שלי הרב אלישיב בשמים, ועם הרב חיים קניבסקי ועם עוד ארבעה פוסקים. אמרו לי שנשים יכולות, צריכות, להתפלל כל היום לגאולה.

והתפילה הכי טובה והכי מכל הלב זה ספר תהילים שלם. חוץ מה’לכו נרננה’ שהם פרקים של שבת, מצוה לקרוא את כל התהילים בתשעה באב. ומי שרוצה יכול גם יותר לקרוא, אבל לא דרך שירה אלא דרך בקשה ותחינה לגאולה.

לא לשיר אותם כמו ששרים בשיעורי תורה עם טרבוקה. ואם אפשר, לא לדבר באמצע, אם אין ברירה – אז לדבר. ולתרום את הכל לבית מקדש שלישי. וניגאל, צדיקות שלי.

במוצאי הצום הבא עלינו לטובה נלך לרבי עקיבא להתפלל, בתשע וחצי תהילים ומשיח עומד להתגלות. שמע ישראל ה אלוקנו ה אחד. ת ב ו ר כ נ ה.

אסור לקרוא עיתון בתשעה באב.  אסור לדבר פוליטיקה, נשמות שלי, ואסור לדבר איפה ניסע. רק להתפלל ולקרוא תהילים, נשמות שלי. ואיוב. בנות ישראל, בנות מלך. נשיקה, אני אוהבת אתכן”.

• הוקלט בשנה שעברה