הסתה? משרד פרסום השיק קמפיין נגד צעירים שהתחזו לתלמידי ישיבה

דיווח בידיעות אחרונות על החלטת צה"ל לבטל דחיית גיוס של אלפי צעירים שהצהירו כי הם תלמידי ישיבה, הולידה קמפיין של משרד פירסום, הפונה למעסיקים: "מי שעובד על המדינה - יעבוד גם עליך" • גורמים חרדים טוענים: "זה קמפיין שמכפיש את החרדים"
נוחי גולד
ז' אב התשע"ו / 11.08.2016 16:43

משרד הפרסום יהושע TBWA יצא הבוקר (חמישי) בקמפיין המופנה למעסיקים, נגד אלפי צעירים שהתחזו לתלמידי ישיבה ש’תורתם אומנתם’.

לפי העיתונאי אלכסנדר כץ באתר ‘אייס’, הטריגר למהלך הוא כתבה שפורסמה בתחילת השבוע בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, לפיה צה”ל תפס כ-4,000 מתחזים לתלמידי ישיבה, וביטל להם את דחיית הגיוס בשל מעמד בן ישיבה.

לפני 4 חודשים פרסם ‘ידיעות אחרונות’ כי צעירים שקיבלו משירות צבאי מצה”ל בשל היותם תלמידי ישיבה, מעלים לעמודי הפייסבוק שלהם תמונות לא צנועות מחוף הים וממסיבות בהם הם משתתפים.

הפרסום הוביל את צה”ל לאתר אלפי צעירים כאלה.

בעקבות כך, משרד הפרסום יהושע TBWA, המטפל מזה שנים רבות בעמותת ‘ישראלי אמיתי לא משתמט’ שהוקמה על ידי רמי יהושע, מבעלי משרד הפרסום, החליט להפיק קמפיין תחת הכותרת: “מי שעובד על המדינה – יעבוד גם עליך”.

גורמים במשרד אמרו לאייס, כי מימון הקמפיין הוא על חשבון המשרד, שנחשב לחברתי. “ראינו את הסיפור הזה בידיעות אחרונות, והחלטנו להגיב על זה. כל הקטע של ‘ישראלי אמיתי’ היא למגר את תופעת ההשתמטות, ולגרום לאנשים להתבייש בכך”.

גורמים חרדים הלוחמים בהסתה טוענים כי הקמפיין הפרסומי “מכפיש את החרדים. החילונים אינם מבחינים בין מתחזים לחרדים אמיתיים – והקמפיין הזה יוצר הסתה  נגד הציבור החרדי”, טענו.

במשרד הפרסום יהושע TBWA הגיבו: “זה לא קשור לחרדים. תקראו את המודעות, מה קורה לכם, מדובר על כאלה שאומרים שהם חרדים והולכים בשבת לים. עברית אתה יודע לקרוא?! אתה מצהיר שאתה חרדי, ואתה הולך בשבת לים, אתה חרדי? אתה מצהיר שאתה חרדי ונוסע בשבת זה בסדר? אתה לא מכיר את הנתונים, תקרא את הנתונים ואחרי זה תדבר איתי. להתראות”.

משתמטים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות