כ-200 תלמידי ישיבות חב”ד בלשכת גיוס • חשיפה: ההסכם עליו חותמים

הבוקר הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר כמאתיים תלמידי ישיבות חב"ד בכדי לשמוע על ההסכם בין ראשי ישיבות חב"ד לשלטונות צה"ל • משפיעים בחב"ד מתנגדים למתווה • צפו בתצלום ההסכם מעורר המחלוקת
יוסף גרינבוים
ז' אב התשע"ו / 11.08.2016 12:09

הבוקר (חמישי) הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר כ-200 תלמידי ישיבות חב”ד, הנוסעים ל’קבוצה’ במרכז חב”ד העולמי-770 בשנה הבאה, בכדי לשמוע על ההסכם שנרקם בימים אלו בין ראשי ישיבות מחסידות חב”ד לבין שלטונות צה”ל.

במהלך ההתכנסות נציגי צה”ל הסבירו לתלמידים את פרטי ההסכם, עליו יצטרכו לחתום לקראת צאתם לשנת הלימודים בברוקלין.

ההסכם, אשר אמור להיחתם רשמית בימים הקרובים, מעורר מחלוקת עזה בחב”ד, למרות שראשי הישיבות שעמלו על המתווה נמנים על שני הפלגים בחסידות.

מי שבעיקר מתנגדים להסכם הם משפיעים בישיבות חב”ד, שפרסמו קריאה לתלמידים שלא להתפתות להסכם המוצע ולא לחתום על שום הסדר.

במכתב שפרסמו נכתב: “אנו פונים בזאת לעורר ולחזק את תלמידי התמימים, המשיכו בלימוד התורה הקדושה ולא ללכת שולל אחרי כל מיני הסכמים שונים ומשונים המבטלים מעמד בן ישיבה”.

חרדים 10 חושף את ההסכם עליו בחורי ישיבות חב”ד המבקשים לצאת לחו”ל נדרשים לחתום:

 תלמידי חב"ד בלשכת גיוס

תלמידי חב"ד בלשכת גיוס

אתמול חשף מנדי ריזל בקול ברמה את פרטי ההסכם המלא בין החסידות וצה”ל.

לפי ההסכם, 15% מתלמידי ישיבות חב”ד יקבלו פטור מהצבא לכל ימי חייהם, כדי שיוכלו להקדיש את חייהם לתורה ולשליחות. תלמידים אלה ייבחרו בידי ראשי-הישיבות וצה”ל.

 כל יתר תלמידי הישיבות, אחרי שש שנות ישיבה, יקבלו אישור יציאה לשנתיים לחו”ל: שנה אחת לצורך לימוד במרכז חב”ד העולמי 770 בברוקלין, במסגרת מה שמכונה בחסידות חב”ד ‘קבוצה’; ושנה נוספת תוקדש ללימודי הסמכה לרבנות ושליחות באחד מבתי חב”ד או מכוני הסמיכה של החסידות ברחבי העולם (חסידי חב”ד נוהגים ללמוד הסמכה לרבנות לפני חתונתם בהוראת הרבי זצ”ל).

מדובר בהחרגה של ממש, כיוון שנכון להיום – כל תלמיד ישיבה מגיל 18 ומעלה היוצא ליותר מ-60 יום בחו”ל מגויס מיידית ומאבד אוטומטית את מעמד “תורתו אומנותו”.

תלמידי חב"ד בלשכת גיוס

עם חזרתם ארצה של התלמידים, בתום שנתיים של לימודי קודש בחו”ל – בגיל ממוצע של 22 – הם יוכלו להמשיך בלימודיהם למשך שנתיים נוספות, בכולל או בישיבה. עם זאת, מי שירצה, יוכל להתגייס.

בגיל 24 הם יעמדו שוב בפני צומת דרכים – ויבחרו האם להתגייס או להמשיך בלימודים בכולל או בישיבה.

מי שייבחר להמשיך בלימודיו יקבל ארכה עד גיל 26. בגיל זה, יחויבו תלמידים הכוללים והישיבות להתגייס. כאמור, רק 15% מתוכם יקבלו פטור גורף.

ההסכם הזה יחול גם על 300 בחורי ישיבות חב”ד שאיום הגיוס המיידי מרחף על ראשם, והם למעשה יוכלו לקבל פטור עד גיל 26.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתבה של ריזל לא מדוייקת
    11/08/2016 14:05
    אנונימי
  1. לפי המסמך שהצבא הוציא לבחורי הישיבות משמע שמיד בחזרתם ארצה לאחר שנת לימודים בחו”ל יצטרכו להתגייס נקודה ולכן נגד מתווה זה יצאו חוצצ משפיעי הישיבות .