ברוך דיין האמת: האדמו”ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג אבן-עזרא זצ”ל

האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג אבן-עזרא זצ"ל נפטר בגיל 80 • היה קרוב לסבו בעל הסולם והתכתב עמו בעניין עריכת הספר 'מסורת הזוהר', שאותו ערך עוד בחיי סבו • ערך והוציא לאור ספרים רבים המושתתים על פירוש הסולם
קובי פינדרוס
ד' אב התשע"ו / 08.08.2016 19:16

 ברוך דיין האמת: בבית החולים איכילוב בתל אביב נפטר היום (שני), בגיל 80, האדמו”ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג אבן-עזרא זצ”ל.

המנוח זצ”ל נולד לאביו האדמו”ר רבי שלמה בנימין אשלג זצ”ל, בנו של בעל ‘הסולם’, האדמו”ר רבי יהודה לייב אשלג זצ”ל.

בצעירותו למד בישיבת שפת אמת בירושלים, והתכתב עם סבו על עריכת הספר ‘מסורת הזוהר’, שאותו ערך עוד בחיי סבו. שימש את סבו בשנותיו האחרונות, ולאחר פטירתו עמד לימינו של אביו, הרב שלמה בנימין, שהקים בית מדרש וישיבה ברחוב שד”ל בבני ברק.

לאחר פטירת הרב שלמה בנימין אשלג, בז’ בכסלו תשמ”ד, התמנו שני בניו – רבי יחזקאל ורבי שמחה – לאדמו”רים. הרב יחזקאל הקים בית מדרש ברחוב אבן עזרא בבני ברק, והרב שמחה פועל בבית המדרש שהקים אביו ברחוב שד”ל.

בבית מדרשו של רבי יחזקאל מתקיימים מסגרות לימוד ש”ס והלכה לאורך כל שעות היום וכן ‘כולל ערב’ ללימוד תורת בעל הסולם.

רבי יחזקאל ערך והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש הסולם: “זהר על תהילים”, “זהר על משלי”, “זהר על שיר השירים”, “זהר על קהלת”, “זהר על נישואין” ו”זהר על ברית מילה”. כמו כן הוציא לאור את ספר “אדרא זוטא קדישא” עם פירוש הסולם, וספר נוסף מכתב יד של בעל הסולם הנקרא “פתח השער”. הספרים יצאו לאור בהוצאת מכון “עטרת שלמה” בני ברק.

האדמו”ר היה נשוי ללאה, בתו של הרב שמאי גינזבורג, מחבר סדרת הספרים אמרי שמאי.

הותיר אחריו שני בנים ושש בנות. בנו הבכור, הרב יהודה לייב אשלג, הוא רב בית המדרש בבני ברק וראש ‘כולל ערב’ לתורת בעל הסולם ועורך הקבצים “בני היכלא”, ומרצה בארגון “שורשים” בתל אביב. בנו, הרב אליהו ישראל אשלג, הוא מגיד שיעור בבית המדרש בבני ברק ומשגיח ור”מ בישיבת ‘חוג חת”ם סופר’ בבני ברק.

חתנו הרב יוסף צלר הוא ראש ישיבת חסידות רוז’ין בבני ברק, ראש כולל להוראה, ומחבר ספר על מסכת בבא בתרא. חתנו הרב יעקב צבי ערבליך בן האדמור מסאסוב מבלגיה, מראשי ישיבות טשרנוביל ובאבוב בבני ברק. חתנו הרב אליהו קוריץ בנו של הרב יעקב קוריץ ממייסדי החינוך התורני בבני ברק, שימש כראש כולל מהרי”ל אשלג, וכיום ראש כולל סעקלהיד וכן משמש מנהל מחלקת הבריאות בעיריית בני ברק לשם נשלח על ידי רבו הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין זצ”ל. חתנו הרב שמואל הלפרין ראש מכון הטכנולוגי להלכה. חתנו הרב ישראל ספרין בנו של האדמור מקאמארנא בית שמש, המשמש מגיד שיעור במכינה לישיבה דרכי איש בבני ברק. חתנו הרב חיים משה לרנר תלמיד חכם בבני ברק.

[על פי ויקיפדיה].

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל בית ישראל יבכו
    09/08/2016 02:44
    משה
  1. הוא היה היהודי הכי אמיתי שיש