חשש שמאות אריזות ‘קורנפלקס בד”ץ’ מזוהם כבר נמכרו בחנויות

אחרי הכחשות גורפות מודים היום בחברת 'יניליוור': 240 אריזות דגני בוקר 'קורנפלקס' ו'קוקומן' בהם קיים חשש להימצאות חיידק הסלמונלה יצאו אל המדפים • אחד המוצרים שהגיעו אל המדפים הוא קורנפלקס בד"צ 750 גרם • אתמול הזהיר ארגון הרופאים: יש אפשרות ליציאת מוצרים מפס הייצור המזוהם החוצה, עוד טרם זיהוי החיידק המזהם
דוד ליבוביץ
א' אב התשע"ו / 04.08.2016 23:56

החששות התבררו כמוצדקים: חברת ‘יוניליוור’ פרסמה הערב (חמישי) הודעה לציבור לפיה הופצו לשיווק 240 אריזות דגני בוקר ‘קורנפלקס’ ו’קוקומן’, בהם קיים חשש להימצאות חיידק הסלמונלה.

בהודעת החברה צוין כי נמצאו 240 יחידות של ‘קורנפלקס’ (בד”ץ, 750 גרם מיום ייצור 27.06.16) שלגביהן עלה החשש כי הן מזוהמות.

בחברה קראו לצרכנים מטעמי זהירות לוודא כי המוצרים הבאים אינם נמצאים ברשותם:

• תאריך ייצור 26.06.16 עד 27.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.

• תאריך ייצור 23.06.16 וגם 27.06.16 עד 29.06.16, סימון מכונה B, קורנפלקס בד”ץ, 750 גרם.

• תאריך ייצור 29.06.16 עד 30.06.16, סימון מכונה B , קוקומן צדפים, 750 גרם.

בחברה קראו לצרכנים שיש ברשותם מוצרים מהרשימה, שלא לצרוך אותם ולפנות למוקד שרות הצרכנים של יוניליוור בטלפון 1-800-780-780.

לצרכנים הובטח מוצר חלופי ואיסוף המוצר הפגום. ‘יוניליוור’ ציינה בהודעתה כי היא דיווחה מיידית למשרד הבריאות על האירוע ונסיבותיו נבדקות על ידי אנשיה.

הודעתה של ‘יוניליוור’ באה בניגוד להצהרות שפרסמה במהלך השבוע, לפיהן הזיהום בפס הייצור אותר בטרם הופצו האריזות לשיווק. האחרונה שבהן התרחשה אתמול, אז במענה לפניית חדשות 2 הובהר, כי אין כל כוונה לאסוף את המוצרים מהמדפים.

החברה שבה והדגישה השבוע כמה פעמים וכי הפגם התגלה עוד בשלב הייצור: “אנו שבים ומדגישים כי כל מוצרינו שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש. על פי הנהלים המחמירים של חברתנו, כל סדרת ייצור נבדקת ונכנסת להמתנה. מוצרים אלו אינם יוצאים לשיווק עד קבלת תוצאות הבדיקות של אותה סדרת ייצור, המאשרות כי הכל תקין”.

למרות הודעת החברה היה זה ארגון רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית שפרסם אתמול הודעה בה נאמר: “מומחי האיגוד מבקשים להתריע כי יש אפשרות ליציאת מוצרים מפס הייצור המזוהם החוצה מהמפעל, עוד טרם זיהוי החיידק המזהם את הפס במעבדה”.

מזכ”ל איגוד רופאי בריאות הציבור, דוקטור חגי לוין, התראיין בגלי צה”ל – ותקף את החברה: “האמירה כאילו אין שום סיכון אינה נשענת על המציאות. משרד הבריאות יכל לעשות יותר. אם החקיקה בישראל תתעדכן בתחום הפיקוח על המזון אז יצרני המזון יגלו יותר אחריות וייקחו בחשבון את השיקולים הבריאותיים ולא רק הכלכליים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות