דרעי: “רוב הספרדיות סודרו”. ללום: “הוא פוחד מהמאפיה של המנהלים”

השר אריה דרעי כינס את ראשי הערים החרדיות כדי לדון על אפליית הבנות הספרדיות - והכריז: "המצב השתפר מאוד, אך עדיין יש מה לתקן" • ראשי הערים טענו: "נעשים מאמצים שאף בת לא תישאר בחוץ" • ללום: "ברגע האחרון, הוא עסוק ביצירת ספנים כדי להסתיר את כישלונותיו. הוא פשוט מפחד מהעסקונה של דגל התורה ומהמאפיה של מנהלי הסמינרים"
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ו / 04.08.2016 18:39

מול האפליה: יו״ר שס אריה דרעי כינס אחר הצהרים (חמישי) במשרד הנגב והגליל בתל אביב את ראשי ובכירי הרשויות החרדיות, בכדי לדון על התלמידות שטרם סודרו במוסדות החינוך.

״ביקשתי לקיים את הפגישה לאור הפניות הרבות שאני מקבל בדבר תלמידות הספרדיות שעדיין לא סודרו בסמינרים בערים השונות”, אמר דרעי. “המצב הזה גורם לסבל רב להורים ולבנות וגם גורם לחילול ה׳. אני בטוח שכולכם עושים את המיטב והמירב בנושא – ובאמת רוב רובן של הבנות הספרדיות סודרו, אבל מחובתנו לתת פתרונות מהירים לאלה שלא סודרו״.

בישיבה השתתפו ח״כ יעקב מרגי יו״ר ועדת החינוך, חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק וסגנו אליהו דדון, יעקב גוטרמן ראש העיר מודיעין עילית וסגנו אבנר עמר, מאיר רובינשטיין ראש העיר ביתר עילית, ישראל פרוש ראש עיריית אלעד וסגנו צוריאל קריספל, צביקה כהן סגן ראש העיר ירושלים, יצחק רייך ראש עיריית רכסים וסגנו דן כהן, גולן שליט מנהל לשכת ראש העיר בית שמש, וחיים ביטון מנכ״ל רשת החינוך בני יוסף.

במהלך הפגישה הציגו ראשי הרשויות סקירה על שיבוץ התלמידות בעירם. מהסקירה עלה כי בכמה ערים נותר מספר מצומצם של תלמידות שטרם סודרו או שאינן מרוצות מהשיבוצים.

ראשי הערים טענו כי נעשים מאמצים כדי שאף בת לא תישאר ללא מוסד חינוכי מתאים.

ראשי הערים העלו בפני השר דרעי את מצוקת הכיתות הקשה הקיימת בערים החרדיות, כאשר ערים כמו ירושלים, בני ברק ועוד נאלצים לשכור מבנים בכדי למלא את החסר.

דרעי סיכם את הישיבה: ״התרשמתי מהטיפול והנכונות שלכם לפתרון כל תלמידה. אני מודה לכולכם על העבודה המסורה. אני לא יכול לומר שאין עוד בעיות. המצב אמנם השתפר מאוד אך יש עוד מקום לתיקונים. אני מקווה שבימים הקרובים כל הבעיות יבואו אל פתרונן המהיר״.

עו״ד יואב ללום, מעמותת נוער כהלכה, מסר בתגובה: “אריה דרעי עסוק בספינים שעה שהוא מבין שעד כה רק הזיק לענייני המאבק באפליה.

“לכן, ברגע האחרון, פחות מחודש מפתיחת שנת הלימודים, הוא עסוק ביצירת כותרות כדי להסתיר את כשלונותיו הרבים בתחום. גם הבטחתו להסדרת אזורי רישום התגלתה כעוד הבטחת סרק.

“אפילו  באלעד, שבה הבאנו פסיקה לקביעת אזורי הרישום, הוא ונציגיו בשטח רק הפריעו. דרעי פשוט מפחד מהעסקונה של דגל התורה ומהמאפיה של מנהלי הסמינרים, וכול הבטחותיו בתחום המאבק באפליה מתגלות כמסך עשן אשר אין בו ממש”. 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שהשפן ילך לבית ללום יצא מנהיג אמיתי
    04/08/2016 22:49
    יעקב החרדי
  1. דיבורים לחוד ומעשים לחוד

  2. דרעי השפן נהפך לבושה חבל שבחרנו בו
    07/08/2016 02:42
    יום טוב
  3. חשבנו שהוא מנהיג והוא לא רק דואג לגובים
    ולא הוא נבחר לדואג למי שבחר בו
    לא עוד שס