המשטרה מחזירה מלחמה: כל שוטר יקבל ‘מצלמת גוף’ ויתעד סרט • צפו

המשטרה החליטה לצייד את השוטרים במצלמות גוף • השר ארדן: "ירסן את התנהגות השוטרים" • המפכ"ל: "עד כה כולם צילמו את השוטר והוא היחיד שלא צילם. כל סרט וידאו שעלה לרשת, הציג כל סרט אפשרי, חוץ מאת ה'סרט' שהשוטר ראה"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ו / 03.08.2016 22:03

משטרת ישראל השלימה באחרונה את הליך ההטמעה וההכשרה של פרויקט מצלמות גוף: החל מהיום (רביעי) שוטרים יישאו על מדיהם מצלמה ויוכלו לתעד את הפעילות שלהם, ככל שיידרש, על פי נוהל שגובש במשטרה.

הפיילוט יחל בשלב ראשון בקרב שוטרי הסיור והתנועה במספר תחנות נבחרות. התחנות שנבחרו הן: בתחומי הגזרה של מרחב איילון, תחנות זבולון, תחנות פתח תקוה ובאר שבע – ויחידת התנועה במרחב הדרומי.

במסגרת תכנית האמו”ן (-אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי) שמוביל מפכ”ל המשטרה, ננקט במהלך ייחודי נוסף, במסגרתו יוצאת המשטרה להיוועצות עם הציבור, בדבר אופן הפעלת המצלמות.

לשם כך, פותח אתר ייעודי המונגש לציבור ברשת – וחושף בפניו כבר בתחילת הפיילוט את נוהל ההפעלה המשטרתי, על מנת לשמע את דעתו ולבחון שיפורים בנוהל.

המשרד לביטחון הפנים כבר תקצב 40 מיליון ש״חח לתשתיות מיחשוב לפרוייקט והציוד לפעילות.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: “פרוייקט מצלמות הגוף הינו פורץ דרך ברמה העולמית, כיוון שאין שום משטרה לאומית שציידה את כל שוטרי השטח שלה במצלמות המתעדות את פעילותם.

“אני בטוח שהפרוייקט יגביר את אמון הציבור במשטרה והוא גם ימתן את התנהגות השוטרים וגם ישפיע על יחס האזרחים לשוטרים ברחוב”.

מפכ”ל המשטרה: “עד כה כולם צילמו את השוטר והוא היחיד שלא צילם. כל סרט וידאו שעלה לרשת, הציג כל סרט אפשרי, חוץ מאת ה’סרט’ שהשוטר ראה כאשר הפעיל את סמכות השיטור. כדי לבחון את התנהגות השוטר, זה הסרט היחיד הרלוונטי”.

ההיקף הטכנולוגי של הפרויקט, החל מכמות המצלמות ועד אמצעי הפריקה והאחסון בחוות שרתים מאובטחת, נחשב מהמתקדמים בעולם, ואפיון המצלמה מחייב  רזולוציות צילום ואחסון מותאמים, מפתח עדשה רחב, עמידות, אורך סוללה גבוה, טעינה ופריקת חומר באופן מאובטח, זאת בליווי מערכת שליטה ובקרה נדרשת .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות