הנתונים המחרידים נחשפים: שני שליש ממטופלים שהותקפו בירושלים הם חרדים

הוועדה לזכויות הילד קיימה השבוע דיון על הקמת מרכזי הגנה של משרד הרווחה כדי לסייע לקטינים שנפגעו ממעשים חמורים • "ב-2015 טופלו למעלה מ-2,500 קטינים במרכזי ההגנה לטיפול מידי לנפגעי מעשים חמורים, מתוכם 120 קיבלו טיפול רפואי בידי רופא" • "גם בשיבא, בקרבת ב"ב ואלעד רואים עלייה בנתוני החרדים המגיעים משנה לשנה"
נחמן גור
כ"ח תמוז התשע"ו / 03.08.2016 11:41

הוועדה לזכויות הילד קיימה השבוע דיון על הקמת מרכזי הגנה של משרד הרווחה כדי לסייע לקטינים שנפגעו ממעשים חמורים או אלימות.

בפתח הדיון ביקשה יושב-ראש הוועדה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון, לקבל סקירה על קצב הקמת מרכזי ההגנה, שעה שהחוק נכנס לתוקף בשנת 2008 ובמסגרתו היו אמורים לקום 8 מרכזים לטיפול מידי בקטינים כבר בשנת 2013.

נציגת משרד הרווחה, חוה לוי, הסבירה:  “מכוח החוק הוקמו שישה מרכזי הגנה, אנחנו נמצאים בשלבי הקמה של שניים אחרונים – בנתניה ובצפת. יש כבר עמותה שעברה מכרז, יש מבנים שמוכשרים ויש מנהלים למרכזים. העיכוב בהקמה נבע מהעובדה שמי שזכה במכרז הודיע אחרי תקופה ארוכה של ניסיונות כי לא יקים אותם, לכן נאלצנו לצאת למכרזים חדשים. אנו מקווים שאחרי החגים יוקמו שני המרכזים”.

במהלך הדיון ציינה לוי כי המגזר החרדי מהווה גם כן מוקד השקעה משמעותי: “הנתונים מראים ששני שלישים מהמטופלים בירושלים הם מהחברה החרדית. גם בשיבא, בקרבת בני ברק ואלעד אנו רואים עלייה בנתוני החרדים המגיעים משנה לשנה”.

במהלך הדיון הציג משרד הרווחה: “בשנת 2015 טופלו למעלה מ-2,500 קטינים במרכזי ההגנה, מתוכם 120 קיבלו טיפול רפואי בידי רופא”.

מנכ”ל המועצה הלאומית לשלום הילד, עו”ד ורד וינדמן אמרה: “מרכזי ההגנה עובדים טוב אך יש מספר בעיות: האחת בעיה של רופאים פורנזיים, כאשר יש תקן חלקי בתוך מרכזי הגנה, זה יוצר בעיה שהרופאים שעברו הכשרה מיוחדת לא תמיד מוכרים על-ידי הפרקליטות ונאלצים לשלוח את המטופלים לרופאים חיצונים.

“לצד כך אין מספיק ידיעה של הציבור על קיומם של המרכזים, יש משפחות שאם ידעו שזה קיים ילכו למרכז, אבל למשטרה הם לא ילכו”.

במשרד הרווחה הודו כי קיים קושי בנושא הרופאים הפורנזיים, אך ציינו כי הנושא בטיפול משותף עם משרד הבריאות וכי הוא צפוי להיפטר. עוד ציינו במשרד כי בקרוב יפורסם נוהל בינמשרדי חדש שאמור לתת מענה למקרי חרום, במסגרתו יוגדרו כוננים שיוקפצו למרכזים מעבר לשעות העבודה בשעת הצורך.

שאשא-ביטון סיכמה את הדיון: “אני מבקשת לקבל בעוד 3 חודשים ממשרד הרווחה דוח ובו תצוין ההתקדמות בנושא ההקמה של המרכזים להם התחייבה המדינה לפני שנים, יש לזרז זאת, וכן בנוגע להנגשת המידע לגבי המרכזים לציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות