למה ביטל העיתונאי האמריקני ג’פרי גולדברג את המנוי שלו על ‘הארץ’

אחד מהעיתונאים המפורסמים והנחשבים בארה"ב כתב בטוויטר שלו: "כשניאו - נאצים שולחים לי לינקים עם טורים של 'הארץ' על כך שישראל היא מדינת רוע – אני צריך לקחת הפסקה" • ומה קרה כשהשר גלעד ארדן ציטט את דבריו - והוסיף: "אין מילים"
אליעזר היון
כ"ז תמוז התשע"ו / 02.08.2016 15:11

אחד העיתונאים הנחשבים בארצות הברית מכריז כי הוא מפסיק את המנוי לעיתון הישראלי ‘הארץ’.

העיתונאי ג’פרי גולדברג מעיתון ‘האטלנטיק’ צייץ בטוויטר כי הוא מתכוון לוותר על המנוי ב’הארץ’, לאחר פרסום המאמר של הפובליציסטית אווה אילוז, שגרר תגובות חריפות. כך פורסם באתר nrg.

גולדברג התכתב עם העיתונאים אנשיל פפר וחמי שליו, העובדים ב’הארץ’ – וכתב: “כשניאו-נאצים שולחים לי לינקים עם טורים של ‘הארץ’ על כך שישראל היא מדינת רוע – אני צריך לקחת הפסקה”.

דבריו של העיתונאי, הנחשב כשמאלני, צוטטו על ידי השר לבטחון פנים ארדן – שהוסיף עליהם: “רק לפני כמה ימים הותקפתי בגלל הביקורת שלי על הכותרת הנוראית של הארץ”.

על הציוץ של גולדברג, כתב ארדן: “אין מילים”.

עיתונאי ‘הארץ’ לא נשארו אדישים לדברי ארדן, ולאחר שהגיבו מולו, כתב להם גולדברג: “אז להביע ביקורת על ישראל זה מותר, אבל את עיתון ‘הארץ’ אסור לבקר?”

גולדברג התייחס גם לארדן וכתב: “תודה על הציוץ, אבל אני מעדיף שתתרכז בלשמור על הדמוקרטיה בישראל”.

ארדן ענה לו: “אני יכול לעשות את שני הדברים, הביקורת על ‘הארץ’ היא חלק מזה”.

המאמר שהצית את הוויכוח נכתב על ידי אווה אילוז תחת הכותרת: ‘האם ישראל היא מדינת רשע’? ובו נכתב: “המעשים האלה (של אלאור אזריה) מהווים דפוס עקבי. יהיו שיטענו כי הדפוס הזה טמון בשורשי הציונות עצמה. אני סבורה שניתן לזהותו באידיאולוגיית ההתנחלויות, שגם אם היא עולה בקנה אחד עם מוטיבים מרכזיים מסוימים בציונות המוקדמת, היא עיוותה לחלוטין את רוחה וכוונותיה על ידי הכללתן בהשקפה משיחית של היסטוריה יהודית וקידוש האדמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות