ב’יתד נאמן’ הפכו את טל שניידר ל”עיתונאי ישראלי”. יפרסמו הבהרה?

העיתונאית טל שניידר, בעלת 'הפלוג', המסקרת את התחום הפוליטי, הפכה בביטאון הליטאי 'יתד נאמן', שציטט אותה על הבחירות בארה"ב ל"עיתונאי" • כעת היא דורשת הבהרה עם "תמונת פנים שלי בצד התיקון"
אבי כץ
כ"ז תמוז התשע"ו / 02.08.2016 00:18

העיתונאית והבלוגרית טל שניידר, שטוריה מתפרסמים גם באתר חרדים 10, מסקרת בהפלוג – הבלוג הפוליטי של טל שניידר’, את הנעשה בכנסת.

בחודשים האחרונים מתמקדת שניידר, בעבר עיתונאית של העיתון ‘מעריב’ בוושינגטון, גם בסיקור נרחב של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

שניידר אף המריאה בחודש האחרון לארה”ב, כדי להשתתף בוועידה של המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד ובוועידה של המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה, והעבירה משם דיווחים ופרשנויות – מהם שאבו כלי תקשורת שונים מידע.

גם בעיתון ‘יתד נאמן’ השתמשו בדיווח ופרשנות של שניידר, אלא שבביטאון הליטאי בחרו להגדיר אותה: “העיתונאי הישראלי טל שניידר”.

שנידר

מה שאתכם אולי מצחיק, את שניידר קומם מאוד.

“יתד נאמן, אתם מביכים ואני לא צוחקת מן הבדיחה הזו. אני עיתונאית, חרוצה, עובדת, מתרוצצת, נוסעת, מסקרת, מתעדכת, מצלמת”, צייצה בדף הטוויטר שלה, ופתחה דיון נרחב.

היו גולשים שניסו ללמד זכות על העיתון החרדי. אחד מהם כתב: “אולי לא מדובר הפעם בהדרה אלא בטעות בגלל השם היוניסקסי” (-בשימוש של שני המינים).

גולש נוסף הציע: “נראה לי שהדברים נעשו בתום לב ומתוך בורות של הכותב”.

אבל את שניידר הטיעונים הללו לא הרשימו, ובהמשך הערב צייצה הבלוגרית כי היא דורשת מ’יתד נאמן’ לפרסם “הבהרה” לצד פירסום שמה ותמונתה.

“הכל עושה בשתי ידיים ושכל”, צייצה. “לא תקטינו אותי לנורמות הדפוקות האלה. מקווה לתיקון שחור ע״ג עיתון+תמונת פנים שלי בצד התיקון”.

כאשר אחד הגולשים תהה:”יש סיכוי שיש כאן עילה לתביעה? זו פשוט התנהלות נפשעת” – הגיבה שניידר, עורכת דין לשעבר: “ועוד איך יש. פגיעה במוניטין. אני עיתונאית שמסקרת מגדר באופן קבוע”.

וגולש נוסף האיץ בה: “תתבעי אותם דיבה”.

שניידר: “אכן כך אעשה. יש לי כבר עורכת דין. עו״ד אוריין יהלום, מומחית בלשון הרע, פגיעה במוניטין וכו’ (שהיא העו״דית הקבועה של הפלוג)”.

מי שנזעק להגן על העיתון היה העיתונאי בני רבינוביץ מ’יתד’: “הרבנית טל, קצת פרופורציות לא יזיקו לאף אחד. מבין את כעסך, אבל יתד נאמן לא מדיר שמות נשים. טעו, יתקנו, ויבקשו את סליחתך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משעמם לכולכם?
    02/08/2016 01:09
    חוקוקו
  1. כקורא “יתד נאמן” אני מעיד שלא רק שלעיתון אין בעיה להזכיר שמות של נשים, אלא שאפילו טל שניידר עצמה הוזכרה ממש לאחרונה תוך ציון העובדה שמדובר בעיתונאית.
    מדובר בלי ספק בטעות בתום לב של העיתונאי שכתב את הידיעה הספציפית. מכאן ועד ידיעה ארוכה ועוד דרישה ל”התנצלות+תמונה” אמורה הדרך להיות ארוכה, אבל כנראה שמשעמם לכמה אנשים.