העימות ממשיך: “ארגון מד”א מבצע השתלטות עוינת על איחוד הצלה”

העימות בין 'מגן דוד אדום' לארגון 'איחוד הצלה' על חשבון הנפגעים והחולים מגיע לשיאים חדשים • ב'איחוד' טוענים: "מד"א לא מעבירים את קריאות החירום שמגיעות למוקד 101 גם למוקד איחוד הצלה"
קובי פינדרוס
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 14:55

שיא חדש בעימות המתמשך בין ארגון מגן דוד אדום ל’איחוד הצלה’ על חשבון הנפגעים והחולים.

באיחוד הצלה טוענים, על פי דיווח ב’ישראל היום’, כי מד”א מבצע “השתלטות עוינת” על מאגר של אלפי מתנדבי הארגון. עוד נטען, כי למרות המלצות וסיכומים מהעבר, במד”א לא מעבירים את קריאות החירום שמגיעות למוקד 101 גם למוקד איחוד הצלה (1221).

במד”א, מסתבר, דרשו כי מתנדבי איחוד הצלה יוזנקו באמצעות אפליקציה של מד”א, מה שלכאורה סוכם בין הצדדים, אלא ש’באיחוד’ מסבירים כי הדרישה הזו פוגעת קשות בארגון, שכן כך לא ידעו מי נמצא בשטח, מי הגיע לאירוע ואילו קריאות נענו.

בארגון ‘איחוד הצלה’ דורשים כי מד”א לא יסכנו את פעילותם.

ממד”א נמסר: “על פי החלטת משרד הבריאות, מתנדבי איחוד הצלה צריכים להוריד את האפליקציה כדי שמוקד מד”א יוכל לאתרם. מסיבות השמורות עם איחוד הצלה, פעולה זו לא בוצעה. בנוסף, מאחר שמדובר במיומנות גבוהה במצבי הצלת חיים, הסברנו שרק מתנדבים העומדים בסטנדרטים המקצועיים של מד”א יוכלו להשתלב בפעילות מבצעית. נדגיש כי כונני איחוד הצלה צרובים על קבוצות מד”א בביפרים, והם מקבלים הודעות באופן שוטף”.

ממשרד הבריאות נמסר: “בהתאם לסיכום בין מד”א לאיחוד הצלה, בכל מקרה חירום יוזנקו על ידי מוקד מד”א חמשת הכוננים הקרובים ביותר, בלא קשר לשיוכם הארגוני.

“לצורך כך סוכם כי כונני איחוד הצלה יורידו את אפליקציית מד”א. בפגישה שהתקיימה החודש הבהיר שר הבריאות כי הסיכום מחייב והוא מצפה שהצדדים יפעלו בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות