סבב תיקים חדש: משה כחלון קיבל את הכלכלה, אלקין להגנת הסביבה

ראש הממשלה חילק היום מחדש את תיקי הכלכלה, הגנת הסביבה, והרחיב את משרד הרווחה • שר האוצר משה כחלון קיבל את משרד הכלכלה, שהוחזק עד כה בידי נתניהו - בגרסה מצומצמת • תחומי העבודה והתעסוקה הועברו ממשרד הכלכלה, לידי שר הרווחה חיים כץ • אלקין מונה לשר להגנת הסביבה • גלנט העדיף להישאר במשרד השיכון
נחמן גור
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 10:08

 סבב תיקים נוסף בממשלה יוצא לדרך: הממשלה אישרה הבוקר (ראשון), שנה וחודשיים לאחר הרכבת הממשלה, את מסירת תיק הכלכלה מראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון – שקיבל אותו לידיו בגרסה מצומצמת.

במסגרת פיצול תיק הכלכלה, שהוחזק בידי נתניהו מאז פרישתו של אריה דרעי אל תיק הפנים, הועברו מהמשרד תחומי העבודה והתעסוקה, שהיו עד כה תחת משרד הכלכלה, לידי שר הרווחה חיים כץ.

בתחילה נראה היה כי התיק יועבר לידי חבר מפלגתו של כחלון – השר יואב גלנט, אולם הוא התנגד לעבור למשרד החדש של המפלגה ונשאר בתפקידו כשר השיכון.

תיק נוסף שנמסר במהלך הסבב הוא התיק להגנת הסביבה, בו החזיק השר אבי גבאי מכולנו –  שהתפטר מהממשלה.

התיק הועבר לידי השר זאב אלקין, בנוסף לתיק התפוצות והמשרד לענייני ירושלים בהם הוא מחזיק מאז הקמת הממשלה.

רבים בליכוד קיוו שגם תיק החוץ יהיה בין התיקים שיחלק נתניהו בסבב הנוכחי, אולם לפי שעה מסתמן כי הוא אינו מתכוון להעבירו לאף אחד מהשרים. לפי דיווח בסוף השבוע, נתניהו הציע את התיק ליו,ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, אולם הוא סירב להצעה.

כבר בשבוע שעבר, כאשר התייצב בוועדה לביקורת המדינה כדי להשתתף בדיון בנושא “פעילות מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ”, ציין נתניהו כי יבצע חלוקת תיקים נוספת.

בתגובה לשאלה האם הוא יוכל להמשיך ולתפקד כך גם כאשר יהיה צריך להיות עסוק במבצע צבאי בעתיד – הצהיר נתניהו: “בקרוב אני מתכנן לשחרר מעליי כמה תיקים” – והפתיע את חברי הוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות