בצה”ל מזועזעים: מרצה הצדיק ‘הדרה’ והסביר למה הנשים מאחורה

חיילים וקצינים ביחידת מודיעין בצה"ל נדהמו נוכח התכנים שהועברו בהרצאה שעסקה לכאורה בקירוב לבבות • "הדרת נשים החלה בעיקר בשל שירת נשים בבסיס שחיילים חרדים לא יכולים לעמוד בה" • בצה"ל פתחו בחקירה והמרצה הושעה
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ו / 28.07.2016 09:08

חיילים וקצינים באחת מיחידות המודיעין האיכותיות ביותר בצה”ל השתתפו השבוע בהרצאה של מרצה דתי שעסקה בנושא של קירוב לבבות נוכח ימי בין המיצרים – והזדעזעו: כיצד המרצה בצה”ל מצדיק הדרת נשים?

לפי דיווח בגל”צ, החיילים ביחידה המיוחדת סיפרו כי המרצה אמר: “ההפרדה של נשים וגברים באוטובוסים אינה הדרת נשים, ההיפך – נשים יש להן מחשבות טובות על גברים ולכן הן יכולות לראות את הגברים מלפניהם, ואילו גבר לא יכול לעמוד בכך והוא חושב בעיקר מחשבות לא טובות”.

המרצה הוסיף להתייחס להדרת נשים ואמר: “הדרת נשים החלה דווקא בגלל שילוב חיילות בבה”ד 1, ובעיקר בשל שירת נשים בבסיס שחיילים חרדים לא יכולים לעמוד בה”.

בעקבות דבריו הוגשו תלונות ובצה”ל מתייחסים לטענות ברצינות.

ראש אגף כוח האדם, אלוף חגי טופולנסקי, המרכז בימים אלו את נושא התודעה היהודית, הנחה על ביצוע תחקיר מקיף, על מנת לבחון האם הדברים נאמרו. בתום התחקיר יוחלט בנוגע להמשך הופעות המרצה בפני חיילי צה”ל. בינתיים, עד תום הבדיקה הוא לא יורשה להרצות בפני חיילי צה”ל.

הגורמים שהגישו את התלונה אמרו לגל”צ: “לחיוב חיילים ובעיקר חיילות להאזין לדברים כאלה בצה”ל, טעם לפגם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכפיה לשמוע אשה שרה הוא צודק ודאי
    28/07/2016 09:38
    דיקטטורה
  1. זו כבר כמעט לא מדינה יהודית אלא שיש בהיהודים, שזה בזכות הדתיים, וכל שכן החרדים שמביאים הרבה ילדים לא מתבוללים הקשורים תורה.
    עכשיו זה גם כבר לא מדינה דמו חארטית.