מדוע סגרו את הבריכה של אשקלון בשבתות: לחץ החרדים או אלימות?

החלטת עיריית אשקלון שלא לפתוח גם השנה את הבריכה בשבתות בטענה כי בסופי שבוע יש תקריות אלימות - מעוררת זעם של תושבים: "זה תשלום פוליטי לחרדים" • במשטרה לא מכירים דיווחים על היקף חריג של אלימות
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התשע"ו / 27.07.2016 16:42

עיריית אשקלון החליטה שלא לפתוח את בריכת השחייה העירונית בשבתות, בטענה של ריבוי מקרי אלימות – אולם תושבים חילונים בעיר טוענים כעת כי הסיבה האמיתית לסגירה היא לחצים שהפעילו החרדים בעיר נגד חילול שבת.

לפי דיווח של יניר יגנה באתר ‘וואלה’, מי שמוביל את המלחמה בעד חילול השבת היא סגנית ראש עיריית אשקלון, סופה ביילין, חברת סיעת ישראל ביתנו בעירייה: “הבריכה לא נמצאת במקום מגורים והיא אינה מפריעה לאף אחד. במשך השנים היא פעלה בשבת ואף אחד לא התלונן”.

לטענתה, בפנייה למשטרה התברר כי מספר מקרי האלימות המדווחים בימי חול זהה לזה שמתרחש בשבת. “אין פה טענה רצינית”, אמרה. “אני קוראת לקברניטי העיר לבטל את הסגירה של הבריכה בשבת באופן מידי”.

ד”ר ריקי שי, חברת אופוזיציה במועצת העיר אשקלון, תקפה גם היא את ההחלטה. “במעשים האחרונים של סגירת הבריכה העירונית בשבת יש טעם לפגם והפרת הסטטוס קוו הקיים באשקלון זה עשרות שנים. יש לציין כי הבריכה העירונית היא הבריכה היחידה המשרתת את תושבי אשקלון ובמיוחד את האוכלוסיות החלשות באזור. באופן כללי ניתן לומר שאינטרסים אישיים גוברים על טובת הכלל, וחבל”.

יקטור בן עמי, תושב העיר, נשיא ‘רוטרי’ באשקלון ופעיל חברתי, תקף את ראש העירייה: “אני חושב שמדובר בתשלום פוליטי שלך, איתמר שמעוני, לגורמים החרדים הפוליטיים בעיר. אשקלון היא עיר עם רוב חילוני. עד כה חיו באשקלון הדתיים והחילונים באחווה ובהבנה הדדית, שמעוני עכשיו נמצא בשירת הברבור שלו ויעשה הכול למען הישרדותו הפוליטית.

“החרדים חוצים קווים תוך ניצול ציני של המצב הפוליטי בעיר וזאת הפרה ברורה של הסטטוס קוו. כתושב העיר, מדובר בהצרת צעדיי החילוניים, ואנחנו לא מתכוונים לשתוק. הדבר הזה יביא לגל צונאמי בעיר, הכעס הוא על החרדים הרבה יותר מאשר על ראש העיר”.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “לצערנו, בעקבות ריבוי מקרי האלימות שאירעו בבריכה העירונית, בעיקר בסופי השבוע, הוחלט לסגור אותה לפעילות בשבתות. כך היה בשנה שעברה וכך יהיה גם השנה”.

משטרת ישראל נמסר כי לא ידוע להם על מקרי אלימות בבריכה העירונית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות