“אסור לכרוך בין המלמד החשוד לבין שאר המלמדים” • הפרקליט מדבר

עורך דינם של העצורים בפרשת 'חיידר הזוועות' קובע בנחרצות: "החיבור בין המלמד החשוד לשאר המלמדים הינו פגיעה באנשים צדיקים וישרים" • "מדובר באדם אחד, חולה, שפוטר לפני כ-5 שנים, וכעת נעשה בחמישה אנשים שלא ידעו מאום על המתרחש לינץ' ציבורי על לא עוול בכפם"
אליעזר היון
כ"א תמוז התשע"ו / 27.07.2016 12:32

“הדיווחים על ‘המלמדים המתעללים’ פשוט פוגעים באנשים צדיקים וישרים על לא עוול בכפם”. כך אומר לחרדים 10 בנחרצות עורך הדין דוד שוב, המייצג חלק מן המלמדים  ב’חיידר הזוועות’ בתל אביב.

“מדובר בסיפור שאירע לפני כ-5 שנים, כאשר התפרצה פרשיה ביחס למלמד אחד. סיפור קשה ועצוב מאוד. העניין טופל. הוא כמובן פוטר והעניין דווח לכל הרשויות”, אומר עורך הדין. “למרבה הצער המשטרה לא טיפלה ולא בדקה אז את העניין שדווח לה בזמן אמת”.

שוב מוסיף: “מטעמים לא ברורים, נזכרה המשטרה לטפל עכשיו, באיחור של שנים ארוכות באותו עניין וכדי לחפות על אזלת ידה, מנסה לסחוב לפרשה עוד מלמדים נוספים שאין בינם לבין הפרשה דבר.

“עצם המחשבה המזעזעת העולה מפעולת המשטרה, כביכול יכול להיות מצב שבו כל הגורמים המעורבים, חלקם אנשי חינוך מובהקים ששמם הולך לפניהם, חיפו על מלמד מתעלל, נובעת מגזענות סמויה ופוגעת בכל אחד מהקוראים שלכם”.

בתוך כך, גורמים הקשורים לפרשה ביקשו להגיב על הפרסום אודות הקמת ה’חיידר’ החדש ולעשות סדר בדברים.

“בתל אביב פעלו שתי קהילות חרדיות, שפערי תרבות עמוקים שררו ביניהם. בעקבות כך נוצר הצורך להקים בית ספר חדש. למרות הקרע התרבותי, ניסו בבית הספר לשמור על אחידות ויצאו לריוויזיה במערכת, במהלכה נפרדו ממורים וותיקים שהיו קרובים לגיל הפנסיה, או שהפער התרבותי הקשה על תפקודם. ניסיון האיחוי לא צלח אגב, ובית ספר חדש אכן הוקם.

“מורים אלו, שנפרדו מבית הספר בהליך פרישה סטנדרטי, מואשמים כעת בצוותא עם אותו מורה חולה ומתעלל”.

• האם המורים ידעו על מעשיו?

“בוודאי שלא. לקהילה החרדית בתל-אביב כולה ילדים בבית ספר זה, ואיש לא ידע על כך. להיפך כולם מרוצים מהמוסד שנחשב לטוב ביותר בעיר. קיים פה פער נרטיבי בלתי נתפס בין דבריה של השופטת שטוענת כי ‘כולם ידעו’, למערכת כולה שלא נתקלה בסיפורים הללו מעולם. נעשה כאן עוול לאנשים יקרים”.

• מדוע ההורים לא התלוננו?

“כפי שכתבתם בכתבה, ייתכן שהדבר נובע מהרצון שלא לחשוף את הילדים להליך משטרתי וכו’, בהחלט ייתכן גם, כי מעללי אותו מורה התגלו למרבה הצער באיחור. אך איך כורכים בין האיש הזה לאנשים אחרים שאין להם כל קשר לפרשה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות