הוידוי המסעיר של הרב ברלנד: זה מה שעשה עם אחת הנשים שתקף

יותר משלוש שנים מחפשת המשטרה את ההקלטות בהן מודה לכאורה הרב אליעזר ברלנד בביצוע מעשים חמורים • הערב נחשפו במהדורה המרכזית של חדשות 2 חלק מההקלטות בהן נשמע הרב בווידוי נדיר על מה שעשה עם אחת הנשים: "היא מותרת לבעלה בלי שום ספק. היא לא הבינה מה קורה, אין לה שום צורך בשום גט" • ואיך צצה הקלטת?
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 20:40

חוקרי המשטרה מנסים בשלוש השנים האחרונות להניח את ידיהם על קלטות בהן נשמע הרב אליעזר ברלנד מודה לכאורה בביצוע מעשים חמורים ביותר. הערב (שלישי), במהדורה המרכזית של חדשות 2 חשף העיתונאי משה נסובאום קטעים מהקלטות – שעשויות להוות חלק מכריע בחקירתו של מנהיג ‘שובו בנים’, החשוד בביצוע מעשים חמורים בארבע נשים.

ההקלטות המדוברות בוצעו לפני כארבע שנים על ידי שניים מחסידיו של הרב ברלנד.

הרבנים הורו אז לשרוף את כל ההקלטות והחומרים המרשיעים נד הרב, זאת משום ש”עם המשטרה לא משתפים פעולה”.

הנחיית הרבנים הועברה לאחר שהתברר שמתנהלת חקירה נגדו – מה שמהווה שיבוש חקירה.

למרות זאת, היה מי שהספיק להקליט את אמירותיו המפלילות לכאורה של הרב באמצעות נגן MP3. אתמול העביר אותו אדם את החומרים לידי חוקרי היאחב”ל.

בהקלטה נשמע הרב ברלנד מתאר את המעשים שביצע לכאורה באחת המתלוננות.

“היא היתה ***** גמורה מתחילה ועד סוף”, נשמע הרב בהקלטות. “אחרי זה היא חשבה שזה מותר, היא חשבה שזה… בפעם הראשונה אני ***** אותה והיא מותרת לבעלה בלי שום ספק. היא לא הבינה מה קורה, אין לה שום צורך בשום גט. ואחרי זה היא כבר שאלה אותי: מה? מה קורה כאן? אמרתי לה: את כבר לא אשת איש!”

אחר כך נשמע הרב אומר שהמעשה לא בוצע מהסכמתה של האישה.

“אף פעם היא לא עושה את זה מרצונה הפרטי שלה”, אמר. “היא מבינה את זה כשליחות אלוקית להיות אשתו של הרב”.

על אף הדברים הנשמעים בקלטת, קיימת בעיה להאשים את הרב בביצוע עבירות חמורות אלה. במסגרת הבקשה להסגיר את הרב ברלנד לישראל לאחר ששהה בחו”ל, ציינה הפרקליטות כי הוא חשוד בעבירות של מעשים חמורים והטרדה בלבד.

על פי החוק, כתב האישום חייב להסתמך אך ורק על בקשת ההסגרה. משמעות הדבר היא שגם אם במהלך חקירתו של הרב יימצאו הדברים כאמת, לא ניתן יהיה להאשים את הרב ברלנד, גם במעשים החמורים והמזעזעים במיוחד.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב ברלנד, מגיבה על הידיעה שפורסמה בערוץ 2: “מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה. לו היה בסיפור שמץ של אמת היתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה על אונס. וגם אז לא ניתן היה להוסיף זאת לאשמות נגדו בשל גדר צו ההסגרה.

“מדובר במעשיה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד”.

מנגד, עורכת הדין שרה מרקוביץ’, המייצגת כמה מהמתלוננות הוסיפה לעמוד על דרישתה למנוע את שחרור הרב ממעצר. “החומרים החדשים שהגיעו מלמדים שאסור בשום פנים ואופן לשחרר את ברלנד למעצר בית”, טענה.

“השופטת בייניש אמרה בזמנו שחלופת מעצר תישקל בהתאם לנסיבות שאופפות את התיק. החומרים החדשים מראים שאסור בשום אופן לשחרר אותו, יש כאן מתלוננות שצריכות להגיע והן לא יגיעו אם הרב ישוחרר, והמתלוננות שכבר התלוננו יפחדו. יש עניין של שיבוש הליכי משפט ואיום על עדים. לדעתי יש בכל הדברים האלה מספיק בכדי שלא לשחררו למעצר בית”.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זיוף
    27/07/2016 02:43
    מנחם
  1. בן אדם שמתפלל18 שבע שעות לא עושה מעשים כאלו.כנראה שהקלטת זיוף

    • ההלכה אומרת   27/07/2016 23:10

      אין אפוטרופוס לעריות…בלי יוצא מן הכלל! חז”ל אומרים זאת..

  2. חייב הסבר דחוף
    27/07/2016 03:45
    משה
  3. אם גנב מוסגר ארצה באשמת גניבה ובחקירה הוא מודה על רצח ומראה איפה הגופה.
    האם לפי החוק חייבים להתיחס רק על האשמה שבגינה הוא הוסגר???? לא מבין באמת..

    • חחח   27/07/2016 23:54

      העו”ד כותבת בפירוש שאם היה אונס היו מאשימים את הרב באונס למרות שזו לא הייתה סיבת ההסגרה והשופט מבין שההקלטה מזוייפת כי עשו בדיקת פוליגרף וראו שיו”ט חשין זייף הקלטה ולכן הרב מישתחרר מחר למעצר בית …
      וכידוע שהרב ברלנד קודש קודשים והמיתלוננים והמיתלוננות יוכלו את מה שבישלו לעצמם

      • חחחח   28/07/2016 00:56

        מה אתה אומר

  4. משה מוגרבי
    28/07/2016 08:40
    משה מוגרבי
  5. חבל לכל העולם על הזמן איפה שיש מחלוקת וקינאה שם נימצא הצדיק כמו שחלקו על משה קורח ועדתו הרב ישתחרר וכל מי שחלק אוו עירער על הרב צפוי לעונש משמיים כי על צדיקים בחיים לא חולקים הרב ברלנד כל העולם איתך אוהב המוןן האמת בקרוב תצא לאומות העולם