סופה לנדבר התלוננה: מדי הרבה חרדים באשדוד • דרעי: חוצפה לדבר ככה

שרי קבינט הדיור החליטו על תוכנית שתאפשר הוספת 200 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשני העשורים הקרובים • ההחלטה תאפשר להקים ישובים חרדים חדשים ותוביל לשיווק 15 אלף יחידות דיור, ולתכנון של כ-20 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשלוש השנים הקרובות
יוני גרין
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 13:15

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריה דרעי, ביחד עם שר השיכון, יואב גלנט ושרי קבינט הדיור החליטו במסגרת קבינט הדיור, על תוכנית שתאפשר הוספת 200 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשני העשורים הקרובים.

בישיבת קבינט הדיור שנערכה ביום שני באולם ישיבות הממשלה, השתתפו השרים דרעי, גלנט, שר האוצר משה כחלון, שר הקליטה סופה לנדבר, שר החקלאות אורי אריאל, השר לעיניני ירושלים זאב אלקין ויור מטה הדיור אביגדור יצחקי.

במהלך הישיבה תקף השר דרעי את שרת הקליטה סופה לנדבר, אחרי שזו מחתה על ריבוי החרדים באשדוד, עיר מגוריה.

השר דרעי הטיח בה: ״בשנות ה-90 קלטה מדינת ישראל למעלה ממיליון עולים מחבר העמים ואף אחד לא מחה על זה שדאגו להם לפיתרונות דיור בכל הארץ. זו חוצפה לדבר ככה על חרדים. לכולם מגיעים פתרונות דיור״.

ההחלטה שהתקבלה בקבינט תאפשר, בנוסף, להקים ישובים חרדים חדשים בצפון ובדרום הארץ, ותוביל לשיווק 15 אלף יחידות דיור ולתכנון של כ-20 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשלוש השנים הקרובות.

בנוסף יוקמו גם שכונות חרדיות חדשות ויתאפשר מיצוי של פוטנציאל התרחבות של מגורים לציבור החרדי בריכוזים קיימים.

השר דרעי: “לאחר שנה שהממשלה מכהנת ולאחר עיכובים רבים, טוב שקבינט הדיור מתכנס כדי לדון במצוקת הדיור הקשה של החרדים. כל מי שמסייר ביישובים ובשכונות החרדיות לא יכול שלא להזדעזע ממצב הדיור אצל חלק מהחרדים.

“אנשים חיים בכוכים, במחסנים, בדירות מפוצלות ובמצוקה גדולה. שר השיכון גלנט ביקר ברוב המקומות וראה מקרוב את הצפיפות והמצוקה. בשני העשורים הקרובים צפוי הציבור החרדי לגדול לכדי פי שניים מגודלו כיום, עד לכדי כמעט 20 אחוזים מאוכלוסיית ישראל.

“ההחלטה תאפשר לנו להעניק פיתרון חשוב ונרחב לציבור החרדי, אשר זקוק לפתרונות דיור מהירים וראויים. אני לא מאמין שיהיה אפשרי להקים עיר חרדית חדשה, ולכן היעד צריך להיות הרחבת יישובים ושכונות חרדיות כמו ביתר עילית, מודיעין עילית, תל ציון ועוד למקסימום האפשרי. זה יהיה הפיתרון הרצוי והמיוחל לציבור החרדי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ויקמו
    04/08/2016 17:17
    סמי
  1. באו הרוסים רובם לא יהודים למדינת היהודים ומתלוננים שיש יותר מידי יהודים אם זה לא אבסורד אז מה כן שתואיל בטובה לחזור לחור שממנו באה ושם אין הרבה חרדים