ב’מרכז החסד’ של מוסקבה חגגו יום הולדת 70 לצדיק מלנינגרד • גלריה

'הצדיק מלנינגרד', הרה"ח רבי יצחק הכהן קוגן, מי שעומד בראש בית הכנסת והמרכז היהודי 'בלשוי ברוניא - חב"ד', ומשמש מזה שנים כשוחט הראשי של כל רוסיה הגיע לגיל 70 • הקהילה הגדולה במוסקבה חגגה איתו בהתוועדות חסידית גדולה
צילום: לוי נאזרוב
י"ט תמוז התשע"ו / 24.07.2016 21:15

קשה לשכוח את ההתרגשות שאחזה בעולם היהודילפני כשלושים שנה כאשר מי שכונה ‘הצדיק מלנינגרד’, הרה”ח רבי יצחק הכהן קוגן, יצא מרוסיה הקומוניסטית יחד עם בני משפחתו, לאחר סירוב מתמשך.

הרב קוגן, שהיה מגדולי פעילי היהדות והחסידות באותן שנים קשות בלנינגרד, השתלב מיד עם בואו ארצה בפעילות הגדולה להצלת העולים ממדינות חבר העמים, עד שנשלח חזרה למוסקבה בירת רוסיה, בשליחותו של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל – שם הצליח לגאול את בית הכנסת ההיסטורי בן למעלה מ-200 שנה ‘בלשוי ברוניא – חב”ד’, הממוקם לא הרחק מהכיכר האדומה.

מני אז, הפך המקום למגדלור של תורה וחסידות, חינוך וחסד, כאשר הרב קוגן משמש גם מזה שנים רבות כשוחט הראשי של כל רוסיה, תחת השגחת הרבנות הראשית ברוסיה.

עם הגיעו לגיל 70, נערכה לכבודו ב’מרכז החסד היהודי שערי צדק’ התוועדות חסידית גדולה ומיוחדת, כהוקרה והערכה על עמידתו לימין ארגוני החסד הפעילים תחת מרכז החסד.

בראש החגיגה עמד רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, אשר שיתף את הקהל בזיכרונות מרגשים מאותם ימים.

שיא המעמד המרגש היה, עת המנחה הכריז על התחלת כתיבת ספר תורה מהודר לזכות הרב קוגן ומשפחתו. הרב הראשי כובד בכתיבת האות הראשונה, ובזה אחר זה עלו המשתתפים, הנמנים על ידידי מרכז החסד היהודי, לכתיבת אותיות בספר התורה החדש.

הבעל מנגן הרב שמואל גריינימן מצפת, שהגיע במיוחד למוסקבה, שר וניגן ניגונים חסידיים מעוררים ומרגשים, וסחף את הקהל הרב בהתרגשות של תודה על העבר ובקשה על העתיד, להמשך הצלחתו של הרב קוגן ובני משפחתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות