המתלוננת בעימות: “מסויטת ממך” • הרב ברלנד : “אני לא מכיר אותה”

מנהיג קהילת 'שובו בנים' עומת היום במשרדי היחידה החוקרת להב 433 בלוד עם שתי מתלוננות • מתלוננת: "השערות של הזקן שלך נכנסו לי בפה" • הרב שמר על איפוק ואמר: "לא היה ולא נברא" • עורכת דינו: "מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות"
קובי פינדרוס
י"ח תמוז התשע"ו / 24.07.2016 19:22

הרב אליעזר ברלנד, השוהה במעצר בכלא ניצן בחשד שביצע מעשים חמורים, עומת היום (ראשון) עם חלק מהמתלוננות נגדו.

במהלך העימות, שנמשך דקות אחדות במשרדי יחידת להב 433, הטיחה אחת המתלוננות ברב דברים קשים על מעשיו לכאורה, צעקה שהוא “סוטה”, ואמרה שהיא זוכרת את “הריח הלא נעים שלך בפה”.

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, הטיחה אחת המתלוננות במהלך עימות במנהיג קהילת ‘שובו בנים’: “אני מסויטת ממך. גרמת לי לטראומה. עד עכשיו אני זוכרת את הליקוקים שלך בצוואר שלי. כשנישקת וחיבקת אותי בכוח כדי שלא אוכל לצאת ממך, השערות של הזקן שלך נכנסו לי בפה והוצאת לי אותם. תוריד את הטלית שלך, צבוע”.

הרב ברלנד שמר כמעט לאורך העימות כולו על שתיקה, והגיב: “לא היה ולא נברא”. הרב הוסיף ואמר כי הוא אינו מכיר את האישה וכי זו פעם ראשונה שפוגש אותה.

מנגד, המתלוננת טענה כי יש בידיה עדויות רבות לכך שפגשה את הרב כמה פעמים.

עד כה עימתה המשטרה את הרב ברלנד עם שתי מתלוננות, ובהמשך היא צפויה לעמת אותו עם נשים נוספות שהתלוננו בעבר. לחלק מהמתלוננות נאמר כי בשל חזרתו הפתאומית של הרב ברלנד לישראל, המשטרה לא הייתה ערוכה לכך.

מקורביו של הרב מסרו בתגובה: המשטרה מדליפה מחדרי החקירות. עוד לא הסתיימו העימותים בין הרב ברלנד והמתלוננות נגדו, שהתקיימו היום, ולפני שעה קלה דלפו פרטי העימותים לכתבים”.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב, הגיבה: “אני מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות של המשטרה, דבר המהווה המשך ישיר להתנכלות המשטרה לרב. לגופו של עניין, אין לי ספק שהרב הכחיש את את התלונות המופרכות. מדובר בתלונות שהרב מכחיש כבר שנים ואני שמחה שניתנה לרב ההזדמנות לעשות כך גם במשטרה. אלא שאני , להבדיל מהמשטרה, לא מנהלת את התיק בתקשורת”.

גיוס כללי

בתוך כך, מקורביו של הרב הכריזו  כי בקהילת ‘שובו בנים’ מתכננים ‘גיוס כללי’ מחר.

לדבריהם, כ-20 אלף מחסידיו צפויים להגיע לכל מקום שבו יימצא הרב מחר – בבית משפט השלום בראשל”צ, להב 433 בלוד, או ליד בית הכלא ניצן לעצרת תמיכה והזדהות עם הרב העצור.

מחר בשעה 14:00 אמורה להסתיים תקופת המעצר עליה החליט בית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד ערב כניסת השבת. במידה והמשטרה לא תבקש את הארכת מעצרו, ניתן יהיה לממש את החלטת בית משפט השלום בראשון לציון מיום חמישי, לפיה הרב יישלח למעצר בית.

עד מועד זה, טוענים המקורבים, אמורה חקירת הרב וכן העימותים – להסתיים. לדבריהם, החסידים מתכוונים ללוותו מחר לכל אשר ילך. אם חלילה חקירתו לא תסתיים, הם אומרים, אנו נתכנס בהמונינו ליד משרדי היחידה החוקרת בלוד.

עוד נמסר מוועד הפעולה, כי חסידי הרב “ינהגו ברוח דברי הרב, במתינות, בצניעות ובאחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בצדק תשפוט עמיתיך!!!
    24/07/2016 21:07
    מוטה
  1. בצדק תשפוט את עמיתך!!!
    שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק!!!
    הבהרות – בכתב ובעל פה ביידיש ובעברית – בכל הקשור לפרשיה העכורה מסביב למחלוקת על ר’ לייזר ברלנד הי”ו ואנשיו שיחי’.
    https://box762.box.com/s/fwnekxghxepyq2b85spw13ttwj6ftui3