עיריית ת”א על ‘החוף הנפרד’: ליקויי הצניעות יתוקנו, הדלתות לא יסגרו

תחקיר 'חרדים 10' על הליקויים בחוף הנפרד בשרתון הוביל את עיריית תל אביב להבטיח כי ליקויי השירות והצניעות יתוקנו בהקדם • הבשורה: הדלתות יישארו פתוחות כל היממה • חלוקת הפרסים לנשים בסוכת המציל הפוגעת בערך הצניעות תיפסק • גברים שאינם ממערך ההצלה לא ישהו בחוף הנשים • ומה עם מתקנים? "חל עיכוב בקידום המהלך"
אליעזר היון
י"ח תמוז התשע"ו / 24.07.2016 17:31

תחקיר חרדים 10 על הליקויים בחוף הנפרד בתל אביב מניב פירות.

סגן מנהל אגף החופים בעיריית תל אביב, יאיר מוהר, שלח מכתב תגובה לחבר העירייה נפתלי לוברט מאגודת ישראל, בו הוא מבטיח לשפר את תנאי החוף, ולתקן את הפרצות בנושא הצניעות.

כפי שדווח ב’חרדים 10′, התלוננו מתרחצים חרדים כי ‘חוף שרתון’, הוא החוף היחידי שאין בו שירותי חוף, כמו כיסאות חוף תקינים, זאת מלבד העובדה שמנהלי החוף, משום מה, סוגרים את שעריו בשעה 19:00. גם בימי שישי ננעלות דלתות החוף בשעה מוקדמת יחסית,  והמתרחצים נאלצים לעשות את דרכם החוצה דרך החוף המעורב.

תלונות נוספות וחמורות יותר עסקו בנושא הצניעות בחוף. לטענת מתרחצות, חלק מן המצילים מפגינים התנהגות שאינה הולמת התנהלות בחוף חרדי נפרד. המצילים, הן אומרות, למרבה הבושה, מפעילים מוזיקה, הנשים רוקדות, והמצילים משתעשעים ומבקשים מהן לצאת ולהיכנס מן המים.

בנוסף, הם גם מחלקים להן פרסים, כאשר הנשים צריכות לעלות לסוכה כדי לקבל את הפרס,

“זו פשוט שערוריה”, אמרה אחת המתרחצות.

 פניה של חרדים 10 והנציג החרדי בעירייה נפתלי לוברט, הובילה לתגובה של העירייה:

1. בעניין מתקני החוף – עיריית תל אביב יפו החליטה לשנות את המצב שהיה קיים עד כה ולהעביר את הטיפול במתקני החוף מהזכיינים לניהול עירוני, זאת מתוך כוונה להיטיב עם הציבור, להוזיל את העלויות ולספק שרות ברמה גבוהה יותר. לצערנו, מסיבות שונות חל עיכוב בקידום המהלך ובשלב זה אין אספקת מתקני חוף בארבעה חופים אשר אחד מהם הוא החוף הנפרד. אנו פועלים במרץ על מנת לקדם את אספקת מתקני החוף באותם ארבעת החופים.

2. לעניין סגירת דלתות החוף – אנו נשאיר את כל הדלתות פתוחות בכל שעות היממה.

3. חלוקת פרסים – עיריית תל אביב יפו, כשרות לציבור, מחלקת מידי פעם כדורי ים לשימושם והנאתם של הילדים בכול החופים. ככל שהדבר עלול לגרום לפגיעה כלשהי בציבור באי החוף הנפרד אנו נפסיק את החלוקה בחוף זה. כמו כן הבנות שעולות לתחנת ההצלה עומדות במדרגות ומבקשות להודיע על ילדים אבודים, חפצים אבודים, ובשום אופן לא נכנסות לתחנה.

4. תלונות על חוסר ניקיון ויחס מזלזל – אבקש לעדכן כי דווקא בנושא זה הייתי מצפה מהציבור שמגיע לחוף הנפרד להיות יותר רגיש לשמירה על הניקיון וכי כמויות הפסולת שנשארות בחוף זה במהלך יום רחצה ולאחריו הינן כמויות אדירות אשר אינן דומות למה שקורה בכל חוף אחר, וזאת על אף כמויות לא מבוטלות של אשפתונים המוצבים בחוף.

יחד זאת אנו מפעילים עובדי ניקיון במהלך כל שעות הפעילות אשר עומלים קשה לניקיון החוף. לעובדי האגף הוקנו ערכים של רמת שרות גבוהה ויחס של כבוד לזולת, ואנו נמשיך ונקפיד שכך ינהגו עובדי החוף הנפרד עם המתרחצים.

5. השמעת מוסיקה – בתחנת ההצלה קיים רדיו בלבד לשימוש המצילים ולא משמיעים מוסיקה ברמקולים, אנו נמשיך ונקפיד שלא תהיה פגיעה ברגשות הציבור בחוף זה.

6. הקריאות להיכנס למים ולצאת מהמים – הדבר בא מתוך בקשת המתרחצים להתריע מפני הימצאות מדוזות במים, ייתכן כי למתרחץ המזדמן לחוף זה נשמע מוזר, אבל אין בזה כל כוונה להתלוצץ על חשבון מישהו. בכל מקרה עיקר עונת המדוזות כבר מאחורינו.

7.  הימצאות גברים בחוף בימי נשים – כידוע לך, למרות מאמצינו הרבים, לא נמצאו נשים שהוכשרו לשמש כמצילות בחופים או כאלה שמעוניינות לעבוד בניקיון או פיקוח בחוף הנפרד, על כן צוות העובדים במהלך השבוע מורכב רובו ככולו מגברים, וכפי שציינתי קודם אנו נדרשים לעבודה רבה בחוף זה על מנת לשמור על חיי המתרחצים ועל  ניקיון וסדר, כך שלא ניתן להפעיל את החוף ללא נוכחות גברית. יחד עם זאת אנו לא נאפשר לגברים שאינם חלק מצוות העובדים לשהות בחוף בימי נשים.

8.  אציין כי תוכן פנייתך הובא לידיעת המנהלים הרלוונטיים בחוף זה והם יעשו כל מאמץ לספק שהות נעימה תוך שמירה על כבודם וצניעותם של המתרחצים בחוף הנפרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד על התחקיר והחשיפה לגבי החוף הנפרד בתקווה שהן באמת יתוקנו
    25/07/2016 16:26
    אליהו
  1. אבל לגבי התלונה שאין שירות כסאות למתרחצים הם לא הגיבו בכלל וזה מהדברים הכי חשובים כי זה ממש שערורייה מה שהולך שם הצפיפות וכל הבלגן על הספסלים עקב שאין אפשרות של השכרת כיסאות וזה דחוף מאוד שיטפלו בזה בהקדם האפשרי
    תודה רבה