“המשטרה עושה לנו רצח אופי” • מיכאל שליסל מספר על המעצר

מיכאל שליסל, שהיום הסתיים מעצר הבית שלו, מספר על מעצרו בשבוע שעבר: ''למשטרה יש עניין להראות 'שמשפחת שליסל המסוכנת' תחת שליטה. נעשה פה עוול מזעזע" • עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר ביחסי ציבור של המשטרה"
חיים טוויל
י"ח תמוז התשע"ו / 24.07.2016 15:43

הרוצח ישי שליסל הוחזר היום (ראשון) לתאו בבית הכלא, אחרי שהות של חמישה ימים במעצר.

שליסל, עליו נגזרו מאסר העולם ו-30 שנים נוספות, בגין רצח הנערה שירה בנקי ע”ה ופציעתם של שישה בני אדם נוספים במצעד בירושלים אשתקד, נעצר באמצע השבוע שעבר בחשד כי יזם מתוך תאו בכלא שיחות טלפון אל מספר גורמים, ביניהם אחיו מיכאל שליסל, בניסיון לשכנע אותם לחבל במצעד שנערך בסוף השבוע בירושלים.

במשטרה העבירו היום את חומר החקירה בעניינו לפרקליטות, כשההערכה היא כי ישנן ראיות חזקות הקושרות אותו לכאורה לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, וזאת בהסתמך על שיחת טלפון שניהל אחיו עם אחיו. חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון לפני הגשת אישום נגדו.

לפי הודעת המשטרה, נגד אחיו, מיכאל, ששוחרר ביום שישי על ידי בית המשפט למעצר בית שמסתיים היום, החקירה נמשכת – ובסיומה יועבר החומר לפרקליטות.

עם תום מעצר הבית, שוחח מיכאל שליסל עם ערוץ 7, סיפר על מעצרו לפני המצעד והגיב לחשד נגדו, לפיו תכנן לפגוע במשתתפי המצעד.

מיכאל סיפר כי במהלך שיחת טלפון שניהל עם ישי אחיו מבית הסוהר, ביקש ממנו האח למחות נגד המצעד. “הוא ביקש שנמחה על ידי תפילה במצעד ואני בצחוק שאלתי אותו אם הוא רוצה שנשתמש באלימות, וישי הבהיר שאין כוונתו לאלימות. ואז אמרתי לו את דעתי הידועה לו מראש שאני נגד מעשי מחאה אלימים וכשסיימתי את השיחה איתו אמרתי לו שאני ‘בר פלוגתא’ שלו”.

צמד המילים הארמיות הללו עוררו את חשדם של חוקרי המשטרה שהאזינו לשיחה והובילו למעצרו של מיכאל.

“החוקר נתפס על המילים האלה והתעקש שאסביר לו מה זה ‘בר פלוגתא’. ראיתי שהוא לא יודע על מה מדובר, אז הסברתי לו שזה אומר שכל מי שמתווכח על נושא מסוים ואחד אומר שמותר והשני אומר שאסור – הם ברי פלוגתא. בר פלוגתא הוא זה שחולק על חברו. החוקר חשב שזוהי מילת קוד בינינו”.

לדברי מיכאל, “למשטרה יש עניין להראות ‘שמשפחת שליסל המסוכנת’ תחת שליטה, ושמעתי את השוטרים מדברים על זה בינם לבין עצמם, שזה מכפר על המחדל של המפקד שלהם משנה שעברה”.

יתר בני המשפחה – אמו וחמישה אחים – עוכבו לחקירה ביום רביעי לפנות בוקר, ונאלצו לחתום על הרחקה מירושלים, ביום המצעד.

מיכאל מבהיר כי לאורך כל הדרך התנגד למעשה של אחיו: “אני חושב שזה מעשה טירוף, הוא גם לא נכון הלכתית ובוודאי שכל דבר צריך לעשות בשיקול הדעת ובמתינות ולא בהתלהמות. המשטרה עשתה למשפחה רצח אופי ונעשה פה עוול מזעזע. מרגישים מאוד מאוד פגועים, מצד שני כמשפחה הייתה תמיכה אחד בשני והרגשה תומכת וטובה”, סיפר מיכאל על ימי המעצר וההרחקה שנגזרו על בני משפחתו.

עו”ד איתמר בן גביר שמייצג את שליסל אמר: “מדובר ביחסי ציבור של משטרת ירושלים שבראשה ניצב יורם הלוי. מאוד מצער שחוקרים לא מבינים ארמית ואת המשמעות של ‘בר פלוגתא’. צריך להוסיף יותר חרדים למשטרה ויותר ציבור דתי לאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות