ביטול הליב”ה: אקוניס עזב במחאה את ישיבת הממשלה

שר המדע אופיר אקוניס, הזועם על ביטול חובת לימודי הליב"ה במגזר החרדי, נטש את ישיבת הממשלה • ״אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון והצודק שמשמר את ילדי ישראל והמדינה כולה כמדינה פורצת דרך ומובילת חדשנות בכל העולם. הביטול הזה הוא שגיאה״ • גפני: "זה סוכם בהסכם הקואליציוני"
נחמן גור
י"ח תמוז התשע"ו / 24.07.2016 12:43

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ביטול הרפורמה, לפיה תקצוב מוסדות החינוך החרדיים ייעשה בהתאם ללמידת לימודי הליב”ה. הביטול התבצע בעקבות התחייבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהסכם הקואליציוני עם יהדות התורה להשיב את התמיכה למוסדות החינוך החרדיים, כפי שהיתה ערב כניסת מפלגת יש עתיד לקואליציה ב-2013.

שר המדע אופיר אקוניס מהליכוד עזב בזעם את ישיבת הממשלה, במהלך ההצבעה.

אקוניס לא השתתף בהצבעה ואמר: ״אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון והצודק שמשמר את ילדי ישראל והמדינה כולה כמדינה פורצת דרך ומובילת חדשנות בכל העולם. הביטול הזה הוא שגיאה״.

הצעת חוק שמבטלת את חובת לימודי הליבה במוסדות ‘הפטור’ החרדיים, צפויה לעלות להצבעה בקריאה ראשונה בהמשך השבוע. לפי התכנית, הקואליציה צפויה להשלים, בהליך בזק, את חקיקת החוק עד לסוף השבוע הבא.

ח”כ מיקי לוי אמר: “הלוואי וממשלת נתניהו היתה להוטה לטפל ביוקר הדיור, קייטנות הקיץ ודו”ח העוני כפי שהיא להוטה להרוס את עתידם של ילדים חרדים ולמנוע מהם ללמוד מתמטיקה ואנגלית. זוהי איוולת שנשלם עליה בעתיד מחיר כבד בשוק העבודה, בצמיחת המשק ובהנצחת דורות נוספים של עוני”.

ח”כ משה גפני אמר ל’הארץ’, כי המהלך יושלם עד צאת הכנסת לפגרת הקיץ בסוף השבוע הבא.

“זה צריך להסתיים עד סוף המושב”, אמר גפני. “אין בזה שום דבר מסובך, זה סוכם בהסכם הקואליציוני. אנחנו דורשים לחזור למצב של שנת 2012. מבחינתנו זה החוק האחרון של תקופת לפיד שאנחנו מוחקים”.

חוק לימודי הליבה חייב את המוסדות החרדים ללמד אנגלית, מדעים ומתמטיקה בהיקף של 10 שעות שבועיות, וזאת כתנאי לקבלת תקציבים.

את הסעיף המדובר בחוק חינוך חובה יחליפו כעת תקנות שיקבע השר בנט וייכנסו לתוקף מיד לאחר שהחוק יאושר. ככל הידוע, התקנות הנלוות לחוק סוכמו ברובן במגעים בין יהדות התורה לשר החינוך — והן כוללות חיוב חלקי בלימודי ליבה של תלמודי התורה המשתייכים למוסדות הפטור המתוקצבים חלקית על ידי המדינה.

במוסדות ‘הפטור’ לומדים כ-40 אלף תלמידים מתוך כ-400 אלף בחינוך החרדי. על פי התקנות המסתמנות, שר החינוך יוכל לקבוע את היקף הלימודים של מקצועות כמו עברית, תנ”ך, היסטוריה, מורשת, טבע וחינוך גופני. במקום סעיף האנגלית, על פי הסיכום יוכלו מוסדות הפטור ללמד שפה שנייה על פי בחירה, ובכלל זה יידיש.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפסיד 5000קולות בפרימריז
    24/07/2016 12:56
    שיינדי
  1. ברגע זה איבד אקוניס את 5000מתפקדי הליכוד החרדים. שיקול נכון?

  2. כל העבוד לאקוניס
    24/07/2016 17:32
    שלום
  3. כל הכבוד לאקוניס. בנושא הזה אין חילונים דתיים חרדים – אם אתה אזרח עובד, שלמד לימודי ליבה, מי שלא לומד ליבה ולא עובד נופל על הכתפיים שלך. וזה לא משנה אם אתה חילוני, דתי או חרדי. יש פה שאלה לאומית סופר חשובה למדינת ישראל – היום שליש מתלמידי ישראל חרדים – האם אנחנו רוצים שעוד 18 שנה נגלה שיש לנו ציבור עצום שחסרה לו השכלה מתאימה כדי לדאוג לעצמו ולתרום למדינה בתור אזרח?