חסידי הרב ברלנד התפללו מחוץ לכלא, האסירים ענו בפנים ‘אמן’

מאות מחסידיו של הרב ברלנד הכלוא בכלא ניצן שברמלה שהו במהלך השבת מחוץ לכלא ניצן • החסידים שרו את זמירות השבת עם האסירים שבתוך חומות הכלא • הערב סעודת 'מלווה מלכה' בהשתתפות רבנים
אליעזר היון
י"ח תמוז התשע"ו / 23.07.2016 22:05

מאות מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד השוהה בכלא ניצן שברמלה, שהו בשבת פרשת פנחס באוהלים שהקימו מול חומות בית הסוהר.

במהלך תפילות השבת, נשמעו הברכות עד לתוך הכלא והאסירים שבפנים ענו אמן על הברכות. על פי הדיווח הם גם השתתפו בזמירות השבת של החסידים.

הערב תתקיים סעודת מלווה מלכה בהשתתפות רבנים.

במהלך השבת לא פעל גנרטור, אך תושבי האיזור סייעו לשוהים מחוץ לכלא וסיפקו להם כיסאות ושתייה קרה.

מקורבו של הרב ברלנד נתן רבני סיפר אתמול [שישי] כי אוטובוסים מירושלים טעונים במשפחות החסידים הגיעו לקראת השבת וכי הוא מקווה כי לא יהיו הפרעות מצד השוטרים. הוא סיפר כי העירייה הגיעה לאזור על מנת לנסות אולי להזיז את האנשים, אך אלו ישארו פה מכוח הוראת הרב. “אם הרב יהיה בבית חולים הם יהיו בבית חולים, אם הוא יהיה כאן בכלא מאחורה הם יהיו כאן עד שהרב ישתחרר”, אמר.

אתמול קיבל שופט בית משפט המחוזי מחוז מרכז בלוד את הערר שהגישה המדינה – והורה על המשך מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד יום שני בשעה 14:00.

בהחלטה זו ביטל בית המשפט את החלטת שופט בית משפט השלום בראשון לציון מיום חמישי, שהורה לשחררו ביום שישי בשעה 15:00 למעצר בית מלא של 10 ימים, בבית מקורבים.

במהלך הדיון אמרה עו”ד רחל תורן, באת כוחו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, כי זו פעם ראשונה ב-33 שנות הקריירה שלה שהיא “נתקלת במקרה שנראה כמו רדיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות