לראשונה בתולדות בית הדין: חתונה בתוך אולם הגירושין • איך זה קרה?

לפני כשנתיים הופיעו בבית הדין בני זוג נשואים טריים, כשהאישה שהייתה בהיריון מתקדם תובעת להתגרש • הגט סודר, נולדה ילדה, ומאז הופיעו השניים בפני בית הדין מספר פעמים בתביעות הדדיות • עד שאב בית הדין הציע הצעה • מרגש
יוני גרין
ט"ו תמוז התשע"ו / 21.07.2016 15:52

כותלי בית הדין הרבני האזורי בתל אביב ידעו אלפי טקסי גירושין, אבל היום (חמישי) – לראשונה בתולדות בית הדין – נערך באולם הדיונים, בשעה טובה ומוצלחת,  טקס נישואין משמח.

אב בית הדין הרב שלמה שטסמן השיא כדת משה וישראל זוג מתדיינים שקיימו בבית הדין עצמו את המצוה “להחזיר את גרושתו”, לשמחת בני הזוג ולשמחת בני משפחתם.

לפני כשנתיים הופיעו בבית הדין בני זוג נשואים טריים, כשהאישה שהייתה בהיריון מתקדם תובעת להתגרש. העילות לגירושין לא היו משמעותיות, אבל האישה הייתה נחושה מאוד בדעתה.

הרב שטסמן, שראה את נחישותה, שכנע את הבעל להיעתר לבקשתה של האישה באומרו, כי אם  ייעתר לבקשתה להתגרש ויימנע מלצערה ומלעגנה ישנו סיכוי “לסיבוב שני”, שיש לקוות שיהיה בנין עדי עד.

הבעל בתבונתו קבל את העצה ובין הצדדים סודר גט.

לאחר הגירושין נולדה לצדדים בת, והם  הופיעו מספר פעמים בפני בית הדין בתביעות הדדיות בענייני מזונות והסדרי הראיה.

הבעל חפץ להתראות עם הילדה כמה שיותר והאישה כמה שפחות. כמו כן הגישה האישה מדי פעם תביעה להגדלת מזונות שאינם מספיקים לצרכיה והבעל תבע הפחתת מזונות שהם מעבר ליכולתו.

 אב בית הדין הרב שלמה שטסמן שבחן היטב את יחסים של הגרושים זה לזו, את הקשר המשותף לבתם הפעוטה, ואת מצוקותיהם הכלכליות – הגיע למסקנה כי הפתרון הטוב ביותר עבורם ועבור בתם הפעוטה הוא נישואין מחדש.

באופן חריג הפסיק הרב את הדיון, זימן את הצדדים ללשכתו, ניתח להם את תחושותיו והציע להם לקבוע ‘דייט’, כאילו הם נפגשים בפעם הראשונה ולנסות לצאת כמו זוג רווקים בשידוך.

השניים הסכימו והרב שטסמן דחה את ההחלטה בתיק עד לישיבה הבאה.

 לאחר מספר שבועות  הופיעו השניים בבית הדין נרגשים ושמחים וסיפרו לרב כי החליטו לקבל את הצעתו ולהינשא שנית.

שניהם הפצירו באב בית הדין הרב שטסמן כי הוא יהיה הרב שיסדר להם את הקידושין וישמח אותם. הרב שטסמן נענה בשמחה וטקס הנישואין נערך בשעות הצהרים בבית הדין הרבני בתל אביב, שידע לראשונה קול ששון וקול  שמחה קול  חתן וקול כלה.

 המזכיר הראשי של בית הדין הרבני בתל אביב, הרב רפאל כהן ציין בסיפוק: “בדרך כלל המקרים שאנו נתקלים בהם בעבודה השוטפת הם מצערים ולא כל כך משמחים, בלשון המעטה. כמו בהרבה מקרים אחרים, בית הדין הרבני בתל אביב סייע לבני הזוג באמצעות גישור – אבל הפעם הם החליטו לחזור זה לזה.

“בשמחת החתונה שנערכה אצלנו נטלו חלק כל עובדי בית הדין ואנו מודים לדיינים שהשכילו להביאם לרגע מאושר זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות