אבישי בן חיים או קלמן ליבסקינד ימונו למפקד גלי צה”ל אחרי דקל?

מפקד גלי צה"ל ירון דקל עומד לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים - ושר הביטחון אביגדור ליברמן יצטרך לבחון בקרוב מי יחליף אותו בלשכת מפקד התחנה הצבאית • האם סוף-סוף ייבחר מפקד ימני לתחנה?
אבי כץ
ט"ו תמוז התשע"ו / 21.07.2016 09:33

כהונתו של מפקד גל”צ, ירון דקל, עומדת להסתיים בעוד מספר חודשים, ושר הביטחון אביגדור ליברמן יצטרך לבחון בקרוב מי יחליף אותו בלשכת מפקד התחנה הצבאית.

לפי דיווח של ‘הארץ’, ישנם ארבעה מועמדים בולטים: הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, העיתונאי קלמן ליבסקינד, המגיש וחבר הכנסת לשעבר בישראל ביתנו שרון גל, ואיש התקשורת והסופר יועז הנדל.

רשימת השמות הזו גובשה בחלקה עוד בימיו של יעלון כשר ביטחון, וליברמן צפוי להרחיב בחודש הקרוב את הרשימה. לפי הדיווח, בכירים במערכת הפוליטית הדגישו כי החלטה כזו לא תוכל להתקבל ללא אישורו של נתניהו.

לפי ‘הארץ’, המועמדים הבולטים מבין הארבעה הם בן חיים וליבסקינד.

בן חיים, סגן אלוף במילואים, לא סיפק עד כה תשובה ברורה בעניין ונראה כי הוא מתלבט באשר להצעה.

ליבסקינד, איש ‘מעריב סופהשבוע’ ו’גלי ישראל’, הוא בעל ניסיון עשיר בעיתונאות ותחקירנות. ליבסקינד נוהג לתקוף את התקשורת על היותה “שמאלנית”, דבר שלפי ‘הארץ’ “יכול לסייע בידו להיות המועמד המוביל” למפקד התחנה הצבאית.

בתגובה לכך ששמו מככב בבורסת השמות לתפקיד, מסר ליבסקינד: “אם תספר לי איפה נמצאת הבורסה הזו, אמליץ לך אם כדאי להשקיע בה”.

מבין ארבעת המועמדים, בעל הסיכויים הנמוכים ביותר הוא שרון גל, למרות שכיהן עד לא מזמן כח”כ במפלגתו של שר הביטחון.

לפי הארץ, אמנם גל הוא בוגר גל”צ, אבל “ליברמן מבין היטב כי מינויו של גל הוא בגדר סדין אדום עבור אנשי התחנה ושאר העיתונאים בישראל, שיראו בצעד כזה התרסה לשמה”.

בתגובה לשאלת מינויו האפשרי לתפקיד, אמר גל : “לא קיבלתי הצעה כזו ואני לא מעוניין להתעסק בזה כרגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות