חברת תאי הגזע של ר’ חיים יענקל לייבוביץ הודיעה על הצלחה בניסוי

חברת תאי הגזע בריינסטורם שבבעלות איש העסקים החב"דניק חיים ליבוביץ הודיעה היום על על הצלחה בניסוי קליני לטיפול בחולי ALS • ליבוביץ: "המחקר עמד ביעדיו ומחזק את הסימנים שקיבלנו בניסויים קודמים"
קובי פינדרוס
ט"ו תמוז התשע"ו / 20.07.2016 23:07

הצלחה לחברת תאי הגזע שבבעלות חרדית: חברת בריינסטורם, בבעלותו של איש העסקים החב”די ר’ חיים יענקל לייבוביץ, הנסחרת בנאסד”ק, הודיעה על הצלחה בניסוי קליני לטיפול בחולי ALS (-זן חמור וקטלני של ניוון שרירים). כך דיווחה גלי וינברג באתר גלובס.

במהלך הניסוי, 36 החולים שטופלו בתאי הגזע של החברה הציגו התדרדרות איטית יותר של המחלה, לעומת 12 החולים בקבוצת הביקורת.

החולים טופלו פעם אחת ונבדקו מספר פעמים לאורך תקופה של 24 שבועות. כמעט בכל מקרי הבדיקה נרשמה עליונות לקבוצת הטיפול על פני קבוצת הביקורת, ובמספר נקודות אף היה ההבדל מובהק סטטיסטית או קרוב לכך. בנוסף, המוצר נמצא כבטוח לשימוש.

התוצאות המעודדות הללו יאפשרו לחברה להמשיך בניסויים קליניים, ובניסוי הבא החולים יטופלו מספר פעמים ולא פעם אחת.

בריינסטורם נסחרת לפי שווי של 60.7 מיליון דולר.

לאחר הצלחת הניסוי אמר ליבוביץ: “המחקר עמד ביעדיו ומחזק את הסימנים שקיבלנו בניסויים קודמים לגבי היכולת לספק תועלת קלינית לחולי ALS. השלב הבא – ניסוי לבחינת המוצר בהשתלות חוזרות על מנת לשמר את אפקט הטיפול לאורך זמן”.

פרופ’ טוני ווינדבנק, לשעבר דיקן בית הספר לרפואה במאיו קליניק ואחד משלושת החוקרים הראשיים בניסוי, התייחס גם הוא לתוצאות הניסוי: “אחרי כמעט 30 שנה של עריכת מחקרים ב-ALS, אני מאוד מעודד ונרגש מתוצאות הניסוי”.

לדבריו, “ראינו אותות חיוביים ליעילות הטיפול וקיבלנו אינדיקציה ברורה להמשיך לשלב הבא. אנו במאיו קליניק נרצה להתקדם לניסוי הבא בהקדם האפשרי”.

מלבד היותו מנכ”ל חברת בריינסטורם, לייבוביץ  עוסק גם בתחום הפקת נפט וחיפושי זהב. 

את עסקיו התחיל ליבוביץ, שנולד בארה”ב ועלה לישראל קצת לפני גיל 20, לצד אילי הון וללא השכלה אקדמית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות