ושוב מריחואנה: האם נמצאה סוף סוף התרופה למחלת האלצהיימר?

מחלת הזיקנה האיומה עשויה להיעלם מחיינו? במחקר של חוקרים מקליפורניה, התגלה כי אחד ממרכיבי צמח המריחואנה התגלה כהרסני ל'פלאקים' הנוצרים ומצטברים במוחם של חולי האלצהיימר
קובי פינדרוס
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 20:28

חיזוק נוסף לחובבי המריחואנה: מחקר חדש מצביע על יכולתו של הצמח הנרקוטי הזה לרפא את אחת המחלות הקשות שמכירה האנושות – האלצהיימר.

אלצהיימר היא מחלה ממשפחה רחבה יותר של מחלות שפוגעת במערכת העצבים המרכזית, כאשר הנפוצה מבין המחלות הללו היא אלצהיימר. המשותף למחלות אלו היא הפגיעה בתאי המוח על-ידי חלבונים שונים, שעדיין לא ברור מה הסיבה להיווצרותם.

במחקר של חוקרי המכון סאלק (Salk Institute) שבקליפורניה, שפורסם באתר נרג, עלה כי אחד ממרכיבי המריחואנה, מסוגל להרוס את הפלאקים של ביתא-עמילואיד, שנוצרים\שמצטברים במוחם של חולי אלצהיימר, ונחשבים כאחראים להידרדרות הקוגניטיבית והכללית של חולים אלו.

יצויין כי החומר המדובר הנושא את השם הפשוט להגיה -Tetrahydrocannabinol, או בשמו המקוצר – THC – בודד לראשונה ב-1964, בצורתו הטהורה, על ידי הכימאים הישראליים רפאל משולם, יחיאל גאוני ועמיתיהם במכון ויצמן ומאוחר יותר באוניברסיטה העברית.

בעבר כבר הוכח כי ה-THC מסייע בהתמודדות עם כאב כרוני, אפילפסיה, והוא גם משמש לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן.

במחקר הנוכחי בחנו מדענים את השפעת ה-THC על מחלת האלצהיימר, והתוצאות הראשוניות כאמור – מעודדות.

ראש קבוצת המחקר, פרופ’ שוברט, מסר כי יהיה צורך במחקר נוסף כדי לאשש את התוצאות, ואם אכן כך יקרה, יחלו בקרוב בניסויים על בעלי חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גידול ביתי מתחיל ב grow shop
    03/08/2016 00:33
    הידרו
  1. אין כמו לגדל בעצמך