אוחנה זעם: למה נכנעים לאיומי ליצמן לפרק הקואליציה? • ח”כ ביטן: התבלבלת

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד זועם על יו"ר הקואליציה, שלדבריו נכנע לחרדים והוריד מסדר היום של מליאת הכנסת הצעת חוק שלו "נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה" • ח"כ דוד ביטן בתגובה: ״אמיר אוחנה התבלבל מעט"
נחמן גור
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 13:54

מליאת הכנסת היתה אמורה לדון היום (רביעי) בהצעת חוק של ח”כ אמיר אוחנה מהליכוד, שביקש להוסיף את המילים “זהות מגדרית” לרשימת הנסיבות המחמירות בחוק העונשין של מדינת ישראל.

אלא שיו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, החליט להוריד את הצעת החוק מסדר היום של הכנסת, בשל דרישת ראשי המפלגות החרדיות.

ח”כ אוחנה זעם על הורדת החוק שלו – ואמר: “יו”ר הקואליציה, ולא בפעם הראשונה – פועל נגד תנועת הליכוד, נגד ערכי הליכוד, ונגד חוקת הליכוד – תוך שהוא נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה”.

הוא הוסיף: ”חבל שבשבוע כזה, בו מתקיים המצעד הירושלמי בחלוף שנה לרצח שירה בנקי, הצעת חוק נגד פשעי שנאה, חוק שבא למנוע שפיכות דמים ואלימות, דבר שאין יהודי ממנו – חוק שאני מנסה להעביר מאז נכנסתי לכנסת, מוסר באלימות על ידי דוד ביטן”.

לטענתו, יו”ר הקואליציה נכנע ”לשר הכל כך פופולארי בציבור הישראלי, יעקב ליצמן – אשר חרד כל כך מהמילים ‘זהות מגדרית’, עד שמאיים לפרק את הקואליציה אם יכנסו לספר החוקים תחת המשמרת שלו”.

אמיר אוחנה

יו״ר הקואליציה, בתגובה: ״אמיר אוחנה התבלבל מעט, זהו תפקידי כיו״ר הקואליציה לשקול שיקולים קואליציוניים בהליכי חקיקה. האלטרנטיבה שהייתה קיימת הייתה בין להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובין להפיל אותה בהצבעת נגד.

“העובדה שהסרתי אותה מסדר יום ולא העלתי אותה כדי שתיפול בהצבעה מסייעת לנושא ולא להפך, שכן כעת יוכל אוחנה לנסות לשכנע את מרכיבי הקואליציה במקום שהיה נכשל במליאה היום, וכך היה מסתיים העניין.

“לא מכובד וראוי שחבר סיעת הליכוד תוקף בחריפות וללא סיבה את חבר סיעתו שעושה את עבודתו נאמנה״.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל החרדים אמורים לתמוך בחוק כזה
    20/07/2016 14:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אינטרס שלנו

  2. אמיר או חנה ?
    20/07/2016 15:48
    אמיר או חנה ?
  3. אמיר או חנה ?