פקחי מס הכנסה התחפשו לחרדים: איזה תירוצים סיפרו להם בבני ברק?

לקראת המבצע, במסגרתו נערכו 51 ביקורות ברחוב רבי עקיבא - הרחוב המרכזי בעיר - קיימו הפקחים סיורים בעיר כדי לעמוד על אופי הלבוש וההתנהגות • בעל חנות נעלים: "בטעות הכנסתי את הכסף לכיס המכנסיים"
שייע קליין
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 13:25

פקחי רשות המסים, שיצאו בשבוע שעבר למבצע ביקורת בעיר התורה והחסידות בני ברק, החליטו להיות יצרתיים והתחפשו לחרדים, כדי להשתלב בסביבה בלי לעורר חשד.

לקראת המבצע, במסגרתו נערכו 51 ביקורות ברחוב רבי עקיבא – הרחוב המרכזי בעיר – הם קיימו סיורים ארוכים בעיר כדי לעמוד על אופי הלבוש וההתנהגות.

כמו תמיד, הפקחים זכו לשלל תירוצים מבעלי העסקים שנתפסו באי-רישום התשלומים שניתנו להם. כך, למשל, בעסק למכירת פיצוחים לא נרשמו תקבולים בסך 605 שקל שנתקבלו בכרטיסי אשראי, ובעל החנות הסביר: “אני לא מדפיס את האשראי בקופה, יש לי ויכוח עם רואה החשבון בעניין”.

בחנות נעליים, בה לא נרשמו 300 שקל שנתקבלו במזומן, טען בעל החנות: “בטעות הכנסתי את הכסף לכיס המכנסיים. פעם ראשונה ששכחתי לרשום”.

בעסק למכירת כלי כסף לא נרשמה קניית ביקורת מוקדמת, ובעל החנות תירץ: “אני לא יודע מה הסיבה, כל סכום שאני מקבל, אני מקפיד לרשום”.

בעל עסק לתשמישי קדושה תועד מקבל  תשלום של 500 שקל בעבור בדיקת מזוזות, אך הסכום לא נרשם בספרים. בעל העסק הסביר: “הלקוח תמיד נותן כסף מראש לצורך בדיקת מזוזות. במקרה זה הוא נתן את הכסף בתחילת השבוע כדי לקזז את החוב העתידי שלו”.

בעסק אחר, המעניק שירותי מכירה ותיקון מחשבים, נמצא כי הכנסות של 1,000 שקל שנתקבלו באשראי ובמזומן ביום הביקורת לא נרשמו. בתגובה טען הבעלים: “את האשראי שכחתי לרשום; לגבי המזומן – כנראה בגלל הלחץ לא רשמתי”.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    20/07/2016 19:20
    משה רובינוף
  1. מונעים גזל כל הכבוד לפקחים. גם החנויות עושקות אותנו וגם לא משלמים מיסים ?? הרצחת וגם ירשת

  2. במדינת היהודים רעש המולה- הצבא לובש מדים ויוצא למלחמה ביהודים! מצעדי 'הגאווה' אין= טקסי היהדות אווט? כאן במדינת היהודים? מישהו התחרפן פה!!
    21/07/2016 10:23
    קורןנאוה טבריה
  3. במדינת היהודים רעש המולה- הצבא לובש מדים ויוצא למלחמה ביהודים!
    מצעדי ‘הגאווה’ אין= טקסי היהדות אווט? כאן במדינת היהודים? מישהו התחרפן פה!!

  4. גזלונים!!!
    08/08/2016 16:30
    הירש
  5. לא תנקו מהגזל גזולנים!!!