“זוממים מצעד תועבה”: כנס מיוחד ב’יזדים’ כדי להביע “מחאה וזעקה”

מודעות המתפרסמות בירושלים קוראות לתושבים להשתתף ב"כנס מחאה וזעקה אדיר ומעמד תשובה" בבית הכנסת היזדים - נגד מצעד התועבה שיתקיים בעיר ביום חמישי
חיים טוויל
י"ג תמוז התשע"ו / 19.07.2016 16:23

המאבק הציבורי של גורמים שונים בקהילה הדתית והחרדית במצעד התועבה המתוכנן להתקיים בירושלים עולה שלב: בבירה נתלו פשקווילים, המכנים את מצעד הגאווה “תועבה”, ואת הצועדים “רשעי עולם המבקשים לעקור את היהדות”, בהם מוזמנים תושבי העיר לכנס מחאה בבית הכנסת ‘היזדים’, ביום חמישי הקרוב, כדי להביע “מחאה וזעקה אדירה ומעמד תשובה, בהשתתפות גדולי התורה וחשובי הרבנים”. כך פורסם בחדשות 2.

הכותרת המתנוססת בראש הפשקוויל היא “נחלתי שמתם לתועבה” – ומתחתיה נכתב: “מנאצי ה’ ומחרפיו זוממים לערוך ביום חמישי את מצעד התועבה כאירוע בינלאומי ענק בחוצות ירושלים, לסאב ולחלל את עיר הקודש, וזאת בתמיכת העירייה ומימון השלטונות”.

1צילום: חדשות 2

בהמשך מובאת “קריאת קודש למחאה גדולה שיצאה בשנת תשס”ז”, עליה חתומים בין היתר הגרי”ש אלישיב והגר”ע יוסף זצ”ל, שם נכתב כי “שמועה שמענו ותרגז הארץ מקול המון רשעים אשר זוממים לטמא את ירושלים עיר הקודש פלטרין של מלך בתועבה וכיעור מהגרועים שבאומות העולם, אוי לאוזניים שכך שומעות ואוי לנו שכך עלתה בימינו, וכבר הזהירה התורה על חומר התוצאות”.

באותה קריאה גם התבקשו התושבים החרדים המתגוררים בירושלים, “למחות נגד התועבה בכל מקום ובפרט בירושלים… ארץ ישראל תקיא את הנמנעים מלמחות על התועבות כמו את החוטאים עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות