ברוכים הבאים לתחנת מירון: בעוד כמה שנים תסעו לרשב”י עם הרכבת

שייע קליין
|
י"ג תמוז התשע"ו / 19.07.2016 12:20
שר התחבורה ישראל כץ הכריע: תוקם תחנת רכבת סמוך למירון • באזור התחנה יוכשרו מאות מקומות חניה, ושאטלים יובילו את הנוסעים ישירות לציון הרשב”י • בל”ג בעומר כרטיסי הנסיעה יהיו מוזלים

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הכריע כי תוקם תחנת רכבת חדשה בצומת שבע, הממוקם כשבעה קילומטרים לפני מירון, שתשרת את המבקרים הפוקדים את ציון הרשב”י.

תחנת הרכבת מירון תוקם במסגרת קו הרכבת כרמיאל-קרית שמונה, שאושר אתמול על ידי השר כץ. הקו יחבר את הגליל למרכז הארץ.

בדיון מכריע שהתקיים בלשכת שר התחבורה, בהשתתפות מנכ”ל חברת נתיבי ישראל ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ו’נתיבי ישראל’ החליט השר כץ להקים תחנה נוספת באזור מירון. באזור התחנה יוכשרו מאות מקומות חניה, ושאטלים יובילו את הנוסעים ישירות לציון הרשב”י.

שר התחבורה הדגיש את יחסו העמוק להיסטוריה היהודית ולציבור החרדי, וציין כי יש לאפשר לציבור שומר המסורת להגיע במהירות ובביטחון למירון.

כץ הנחה את אנשי משרדו להנהיג בל”ג בעומר כרטיסי נסיעה מוזלים בקו למירון, במטרה לעודד שימוש ברכבת ולהקל על ציבור הנוסעים.

קו הרכבת החדש שיוקם על ידי חברת ‘נתיבי ישראל’ ייצא מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך ביולי 2017, ומשם ימשיך לתחנת הרכבת שתוקם בצומת שבע. גשר באורך של כ-400 מטרים יוביל למנהרה, באורך של 11 קילומטרים מתחת לעיר צפת.

הרכבת תמשיך לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית -תחנת חצור-ראש פינה – שתשרת את כל ישובי הסביבה, ומשם לתחנת רכבת שתוקם בפאתי העיר קרית שמונה.

הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ותוך שעתיים מקרית שמונה לתל אביב.

מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל-160 קמ”ש. עלות הקמת קו הרכבת נאמדת ב-7.4 מיליארד שקלים.

זמן הקמת קו הרכבת החדש הוא כארבע עד חמש שנים.