ח”כ מרגלית שאל על פרשת נתניהו: “האם לבנך הוצא דרכון פיקטיבי?”

חבר הכנסת אראל מרגלית נשא נאום חריף במליאה בו האשים את ראש הממשלה בהאשמות חמורות: "90 אחוז מהזמן שלך כרגע מוקדש לענייני החקירות. חקירות שלך, של משפחתך. אי אפשר לנהל ככה מדינה" • "כולנו מבינים שכשהחקירות ילכו ויסתבכו, ומלאי ההסתה ייגמר, אדוני, אתה תגרור אותנו למלחמה. אולי נקרא לה: מלחמת שלום המימרן"
קובי פינדרוס
י"ב תמוז התשע"ו / 18.07.2016 18:39

חבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני נשא היום (שני) נאום חריף במליאת הכנסת כנגד ראש הממשלה, במהלכו השתלח  בנתניהו בצורה חסרת תקדים.

“עומק ההסתה כעומק החקירה, עומק השיסוי כעומק הצ’ק בלי הכיסוי – בכל פעם שנפתחת חקירה, ראש הממשלה מסכסך. משסה ימנים בשמאלנים, יהודים בערבים, דתיים בחילוניים, ספרדים באשכנזים, מרכז בפריפריה. כאחרון הטוקבקיסטים – אתה מוציא תגובות שכל מטרתן היא לגרום לנו לשנוא אחד את השני. לנעוץ אחד בשני סכינים ושיניים, אתה לא רוצה עם, אתה רוצה דם.

“אדוני, היה לנו כבר ראש ממשלה אחד שנכנס לכלא. אני חרד מזה שיהיה עוד ראש ממשלה שייכנס לכלא בגלל ענייני כספים או הלבנת הון, זה לא ראוי ומאוד מסוכן לנו, כחברה, כמדינה”.

מרגלית לא עצר, והאשים את נתניהו בשקרים: “כמו בפינוקיו, אתה עומד ומשקר, ומשנה גרסאות שוב ושוב, וחושב שיקרה לנו ההפך מפינוקיו, שאנחנו נהפוך לבובות משוסות על חוטים”.

הון דרכון עולם תחתון

“אתה רוצה שנשכח שזה לא משנה אם גרים בת”א או בירושלים. כולנו ישראלים. אתה רוצה שנשכח שלחללי צה”ל שקבורים בבתי הקברות יש נוסח אחד אחיד על המצבה, אתה רוצה שנשכח שלא משנה אם אנחנו אומרים אלוהים, או אללה, או גוד, או בורא עולם, לכולנו יש אלוהים. חוץ מלך.

“ומי שאין לו אלוהים, יכול לעשות הכל. על פי מקורות זרים, אתה עושה הכל, אין לך אלוהים. פרשת הון-דרכון-עולם תחתון יקראו לזה עוד מעט. לפי אותם פרסומים זרים, הסיבות אשר בגינן מתנהלת נגדך חקירת משטרה הן מאוד חמורות. תוכל בבקשה ראש הממשלה, לומר לנו, האם יש אמת בפרסום, האם הוצע דרכון לבן משפחתך תחת שם אחר? האם השם מופיע בפרשת פנמה? האם נכון שהוזרמו לשם כספים זרים? האם יש אמת?”

חבר הכנסת טען  שלראש הממשלה אין זמן בשל החקירות נגדו: “הרי 90 אחוז מהזמן שלך כרגע מוקדש לענייני החקירות. חקירות שלך, של משפחתך. אי אפשר לנהל ככה מדינה, בקושי נותר לך זמן כדי לסכסך בינינו 24 שעות ביממה. וכשלך אין זמן, אדוני ראש הממשלה , גם לשר הכלכלה אין זמן, וגם לא לשר החוץ, ושלא נדבר על שר התקשורת. כי שר התקשורת, ושר הכלכלה ושר החוץ כולם בחקירות – וכולם מאד מאד עסוקים עכשיו. ושלא נטעה – אין כאן בדיקה משטרתית. בדיקות יש בקופת חולים. כאן מדובר בחקירה”.

בסיכום המתקפה שלו האשים מרגלית את נתניהו בכך, שיגרור את ישראל למלחמה ככל שתסתבך החקירה: “אנו מגישים אי אמון בממשלה שהולכת והופכת לחברת קבלן לשיסוי ולהסתה. כי הכי גרוע, כולנו מבינים שכשהחקירות ילכו ויסתבכו, ומלאי ההסתה ייגמר, אדוני ראש הממשלה, אתה תגרור אותנו למלחמה. אולי אז נקרא לה: מלחמת שלום המימרן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה נותנים במה לכל חבר כנסת שאומר שטויות
    19/07/2016 03:02
    אורן
  1. האם אין רמה באתר וכל שטות שאיזה חבר כנסת אמר אתם רצים לפרסם