המאבטח שסיכל הפיגוע משחזר: ‘ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה’

מאבטח הרכבת הקלה, שהשתלט הבוקר על המחבל עם מטעני הצינור שתיכנן לבצע פיגוע ברכבת, מתאר את הרגעים הדרמטיים בהם הבין שמדובר במחבל • צפו בראיון עם המאבטח וחבלנים מהזירה
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 13:09

נס גדול בירושלים: הבוקר (ראשון) סוכל פיגוע ברכבת הקלה בירושלים, בזכות ערנותו של מאבטח במקום, אשר חשד במחבל ערבי שעמד מאחורי תחנת הרכבת הקלה בפינת הרחובות קינג ג’ורג’ ויפו.

בחיפוש שבוצע בתיקו אותרו מטעני נפץ מסוג צינור.

מאבטח הרכבת הקלה שהשתלט על המחבל, שחזר את הרגעים בהם זיהה את המחבל וניטרל אותו: “תוך כדי כניסת רכבת, סרקתי את התחנה. הבחנתי באדם לבוש כובע, תיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה וימינה.

“ניגשתי אליו תוך כדי תשאול ראשוני, אמרתי שיש פה משהו לא נכון, ביקשתי שיוריד את התיק והוא התנגד. ישר סובבתי אותו בכוח סביר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני, הורדתי את התיק והבחנתי בשקית קטנה בתוך התיק – פתאום ראיתי מטען בתוך התיק. ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה”.

חבלן שהגיע לזירה סיפר: “הגיעו אליי שני אזרחים, צעקו שיש מחבל, ביצעתי פנייה מהירה לכיוון יפו, שם צעקו שיש מחבל. הוא היה מרותק לרצפה, הבנתי שהם פתחו תיק וזיהו מטען צינור, ביצענו הרחקות של האנשים ומשם המשכנו לטפל במטען. ביצענו בידוד מהיר של הזירה, עד להוצאה שלו מהעיר לשטח פתוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות