מה זה שיגעון ה’פוקימון גו’ ולמה עשרות מיליונים עוקבים אחריו?

עשרות מיליוני בני אדם, ביניהם גם חרדים בארה"ב, עוקבים אחרי משחק חדש בשם 'פוקימון גו' • מה זה המשחק הזה, איך הוא עובד, ולמה הוא כל כך פופולארי? • הנה הסבר קצר למי שהיה מנותק מהרשת בשבועות האחרונים
דוד ליבוביץ
ט' תמוז התשע"ו / 14.07.2016 23:36

קשה או ליתר דיוק בלתי אפשרי היה בשבועות האחרונים להתעלם מהאזכורים הבלתי נגמרים ברשת החברתית למשחק ה’פוקימון גו’ שכבש את העולם, כולל חרדים בארצות הברית, שכבר נצפו מלקטים  פוקימונים ברחובות.

מה זה פוקימון, איך משחקים, והאם יש בו גם סכנות? הנה הסבר קצר מהאתר nexter.

פוקימון היא סדרת משחקים יפנית ותיקה מאוד של חברת נינטנדו. המשחק הראשון יצא בשנת 1996 לגיים בוי (כן, היו בו משחקים שאינם טטריס) – והפך ללהיט.

מה הקונספט של המשחק?

ובכן תופסים פוקימונים, שהם מפלצות חמודות שמסתובבות בעולם. את הפוקימונים אפשר ללכוד בתוך כדור מיוחד, ואז לגרום להם להלחם זה בזה בשביל להעלות ברמות ולהפוך לאלוף פוקימונים. מדובר במשחק שבו בני אדם לוכדים חיות בר ואז גורמים להן להילחם זו בזו.

מה שמיוחד בגירסה החדשה הוא, שאת לכידת הפוקימונים עושים בהתאם למיקום של השחקנים בעולם האמיתי. אם לא תצאו לטייל, לא תוכלו להיתקל בפוקימונים חדשים, שמופיעים בהתבסס על מיקום ה-GPS שלכם.

אחרי שתפגשו את הפוקימונים ותלחצו על הציור שלהם על המסך, מצלמת הסמארטפון שלכם תדלק, והפוקימון הנחמד יופיע בתוך הסביבה שבה אתם נמצאים, ממש כאילו הוא עומד מולכם (את הפוקימון תראו דרך מצלמת המסך שלכם).

זה רגע האמת שבו תצטרכו להוציא את כדורי הפוקימונים שלכם (פוכדורים) ולזרוק אותם בהנפת אצבע לכיוון הפוקימון.

קלעתם? הפוקימון שלכם. לא קלעתם? תוכלו לנסות שוב, עד שהפוקימון יברח או עד שיגמרו לכם הפוקימונים (ואז תצטרכו לקנות עוד).

פוקימון

ומה השלב הבא?

אחרי שתלכדו מספיק פוקימונים ותעלו מספיק רמות, תוכלו להשתתף גם בקרבות ב”מכוני פוקימונים” שמפוזרים גם הם במקומות שונים בסביבה. וזהו בערך.

בשלב זה אין למשחק החדש סיפור או מטרה מוגדרת, מעבר לסיסמה הרגילה של סדרת המשחקים הזאת: “ונתפוס את כולם”.

האם זה פופולארי? מאד.

על פי דיווח במגזין ‘פורבס’, עד יום שני בארה”ב לבדה הצטרפו 7.5 מיליון איש לחגיגה. כיום כבר עוקבים אחרי המשחק עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם.

גם נשיא המדינה ריבלין פירסם תמונה משעשעת של פוקימון בביתו תחת הכותרת: “שמישהו יקרא לאבטחת אישים”.

00

האם המשחק מסוכן?

ובכן החיסרון המרכזי של המשחק הוא שאיבתו המוחלטת של המשחק אל המתרחש במשחק ובסביבתו, מה שלא מאפשר לו לשים לב למה שמתרחש בסביבתו. עד כה דווח כי התופעה גרמה למספר תאונות דרכים ובעיות נוספות.

בנוסף בארה”ב דווח על צעירים שהצליחו באמצעות המשחק לגרור שחקנים למקומות מבודדים, שם שדדו אותם.

באתרי החדשות בארה”ב דווח כי ‘לוחמי פוקימון’ מצאו את עצמם נאבקים במקומות מכובדים כמו מוזיאון השואה בוושינגטון, אושוויץ, ובית הקברות הצבאי בארלינגטון.

בישראל הפיצה מחלקת ביטחון המידע בצבא מכתב לפיו אין לעשות שימוש באפליקציית פוקימון גו בזמן השהות בבסיס.

החשש: חיילים יצלמו את המחנות ואת הנעשה בהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות